SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersler
Bu ders fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının tanımı, içeriği ve gelişimi, fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi ve uygulama alanları, yasal düzenlemeler, profesyonel uygulamalar, sağlık alanında ekip çalışması, iletişim kavramı ve iletişimi etkileyen faktörleri, mesleki iletişim becerilerini, psikolojide araştırma yöntemleri, sinir bilim ve davranış, gelişim psikolojisi, sosyal psikoloji ve genel ve bölgesel yüzeyel anatomi bilgileri, üst ekstremite doğru palpasyon tekniklerini içerir.
Bu ders, öğrencilerin üniversite hayatı ve kariyer hedefleri için gerekli becerileri tanımalarına yardımcı olacaktır. Bu beceriler arasında öz farkındalık, hedef belirleme, zaman yönetimi, etkili iletişim, farkındalık ve analitik düşünme yer alır. Ders ayrıca öğrencilerin bağımlılık ve zorbalık gibi sorunlara karşı farkındalıklarını da artıracaktır.
Bu ders terminoloji, kemik, eklem ve kasların anatomisi konularını kapsar.
Temel dil becerileri olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini bütünleşik olarak başlangıç düzeyinde veren zorunlu İngilizce dersidir.
Bu derste, öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim araçlarını etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerinde çalışma yapılarak, çeşitli sözlü ve yazılı anlatım türleri irdelenecek ve eleştirel bir bakış açısıyla incelenecektir. Yazılı anlatımın temeli olan noktalama işaretleri ve yazım kuralları sezdirilecek, etkili ve sağlam ifade için bu kuralların doğru kullanımı sağlanacaktır. Sözlü anlatımda ise öğrenci, beden dilini kullanma, vurgu ve tonlamaya özen gösterme, sunum yapma teknikleri gibi konularda donanımlı bir hale getirilecektir.
Bu ders canlılığın temelleri, temel kavramlar, vücudun organizasyonu, hücre, dokuların özellikleri, sinyal iletimi, biyoelektrik potansiyeller ile uyarılma-kasılma konularını kapsar.
Bu ders, ölçme ve birim sistemleri, mekanik ve temel kavramları, maddenin mekanik özellikleri, öteleme ve dönme hareketlerinin özellikleri, vücutta oluşan kuvvetlerin incelenmesi, statik denge, iş-güç ve enerji, elektrik alanları, elektriksel potansiyel, manyetizma, elektromanyetik indüksiyon konularını içermektedir.
Dersin içeriği, Atatürk önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri irdelenerek, fiilen yok olmuş bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. İlke ve inkılapların anlamı ve önemi üzerinde durularak yakın dönem tarihimiz aydınlatılmaya çalışılmaktadır. Geçmişten günümüze küresel sorunlar ve olası çözümleri tartışılmaktadır.
Temel dil becerileri olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini bütünleşik olarak başlangıç düzeyinde veren zorunlu İngilizce dersidir.
Bu ders etik, ahlak ve deontoloji kavramları, bunların sağlık alanına ve fizyoterapiye olan katkı ve etkileri, klinik etik, araştırma etiği, etik sorunlar ve çözümlerini, genel ve bölgesel yüzeyel anatomi bilgileri, doğru palpasyon teknikleri, gelişim psikolojisi, hümanist psikolojik yaklaşımlar, sağlık psikolojisi ve klinik psikolojinin temel konularını içerir.
Bu ders: dolaşım, solunum, sindirim, endokrin, genital, sinir sistemleri ve duyu organlarının anatomisi konularını kapsar.
Bu ders: dolaşım, solunum, sindirim, endokrin, genital, sinir sistemleri ve duyu organlarının mikroskopik yapısı ve işlevleri ile metabolizma konularını kapsar.
Bu ders kapsamında; makro besin öğeleri (karbonhidratlar, yağlar ve proteinler) ve mikro besin öğelerinin (vitaminler, mineraller ve su), kimyasal yapıları, besinsel kaynakları, vücuttaki rolleri, sindirim, emilim ve taşıma süreçleri, eksiklikleri ve toksisite semptomları ayrıntılı olarak incelenecektir. Ayrıca yaşam tarzı ve egzersizin etkili olduğu diyabet, metabolik sendrom ve kardiyovasküler hastalıklar gibi süregen hastalıklar tartışılacaktır. Egzersiz öncesi ve sonrasında beslenme ilkeleri de bu ders kapsamında yer alacaktır.
Bu ders; normal hareket ve fonksiyon gelişimi ilgili terminoloji ve kavramlar, gelişim teorileri, normal ve anormal hareket ve fonksiyonun gelişimi, refleks ve duyu gelişimi, motor gelişim basamakları konularını ve motor gelişim değerlendirme yöntemlerini içermektedir.
Bu ders; demografik özellikler ve hikâye alımı, gözlem, palpasyon, postür analizi, kısalık testleri ve esneklik değerlendirmesi, antropometrik ölçümler, normal eklem hareketi değerlendirmesi, kas kuvveti değerlendirmesi, duyu, denge, koordinasyon değerlendirmeleri, kardiyak ve pulmoner sisteme ait değerlendirmeler, fonksiyonel durum ve yaşam kalitesi değerlendirmelerini kapsamaktadır.
Bu ders; hareket ve mekanik prensipler, kemik, kas, kollajen ve kıkırdak dokunun mekanik özellikleri ve patomekaniği, üst estremite ve omurga eklemlerinin mekaniğini ve patomekaniğini kapsar.
Bu ders; elektrodiagnoz, galvanik akım ve iyontoforezis orta frekanslı akımlar, yüksek frekanslı akımlar, sıcak ve soğuğun fiziksel özellikleri ve etkileri ve uygulamalarını, ışığın fiziksel özellikleri ve fizyoterapideki yerini kapsamaktadır.
Bu ders; masajın tarihçesi, farklı masaj teknikleri, amaçları, uygulama prensipleri, etkileri, klasik masaj tekniklerini, konnektif dokunun yapısı, fonksiyonu, muayenesi konnektif doku masajı (KDM)’nın mekanizması ve uygulama tekniklerini, derin friksiyon masajı tekniklerini ve pediatrik masaj tekniklerini kapsamaktadır.
Bu ders, kardiyovasküler sistem ve egzersiz, kardiyo vasküler regülasyon, fonksiyonel kapasitenin değerlendirilmesi, enerji kapasitesinin ölçümü, aerobik ve anerobik güç eğitimi, pulmoner sistem ve kas-iskelet sistemine egzersizin etkileri konularını içerir.
Bu ders; strese hücresel yanıt, hücre zedelenmesi ve ölümü, akut ve kronik inflamasyon, doku tamiri ve yara iyileşmesi, hemodinamik bozukluklar, tromboembolik hastalıklar, infarktüs, şok, neoplazi, hipersensitivite reaksiyonları ve immün sistem hastalıkları, çevresel patoloji ve beslenme bozuklukları ile sinir, kas, kemik, yumuşak doku, eklem ve kardiyovasküler sistem hastalıklarına ilişkin konuları içerir.
Bu ders; dahili ve cerrahi klinik bilimlerinde sık görülen hastalıklar ile ilgili bulgular, sınıflandırma, tanı, hastalık seyri, ve bu hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçlar ile cerrahi uygulamalar hakkında temel konuları içerir.
Bu ders, sağlık bilimleri alanınfaki öğrencilerinin gerçek yaşamdaki sağlık durumlarında etkileşim kurmak için uygun İngilizceyi kullanarak görevleri yönetmelerine ve yerine getirmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır.
Bu dersin içeriğini; egzersiz tedavisinin amaçları, etkileri ve prensipleri, egzersizin sınıflandırılması, egzersiz programının planlanması ve uygulamaları oluşturur.
Bu ders; hareket ve mekanik prensipler, pelvis ve alt ekstemite eklemlerinin mekaniğini ve patomekaniğini, denge, oryantasyon, düzlemleri ve koordinatları, normal yürüyüş mekanizmasını ve patolojik yürüyüş nedenlerini kapsar.
Bu ders; Ultrason, diadinamik akımlar, alçak frekanslı akımlar, yüksek voltajlı kesikli galvanik stimulasyon TENS, Rus akımı, NMES, FES, biofeedback, ESWT, magnetoterapi uygulamalarını kapsamaktadır.
Bu ders; manipulatif teknikler ile ilgili genel bilgileri, mobilizasyon teknikleri uygulama prensipleri, immobilizasyon, stabilizasyon, eklem ve yumuşak doku mobilizasyonu ve tüm vücut bölgelerinde manipulatif teknik uygulamalarını kapsamaktadır.
Bu ders; periferik sinir sisteminin temel özellikleri, innerve ettikleri kaslar ve patolojilerinin klinik özellikleri, medullaspinalis, beyin sapı, diensepelon ve telensefelonun makro anatomisi, fonksiyonları ve patolojilerindeki klinik özellikler, otonom sinir sistemi ve patolojilerinin klinik özellikleri, hareket sinirbilimindeki güncel araştırmaları, ders içerisinde günlük hayattan örneklerle nöroanatomik yapıların rollerinin interaktif işlenmesini kapsar.
Bu ders, sağlık alanındaki öğrencilerinin dinleme, okuma ve yazma alanındaki iletişim ve organizasyon becerilerini arttırarak gelişmekte olan İngilizce pratik dil becerilerini ilerletmelerine olanak vermek için tasarlanmıştır.
Bu derste suyun tedavi amaçlı kullanılan akışkanlar mekaniği ve bunların farklı vücut sistemleri üzerindeki etkileri tartışılacaktır. Su içi özel tedavi teknikleri hakkında ve bu tekniklerin sağlıklı ve tanı almış bireylerde uygulamaları ele alınacaktır. Kara ve su içi fizik tedavi programları karşılaştırmalı olarak tartışılacaktır.
Staj- Yaz Klinik Uygulaması bölüm uygulamalı eğitim komisyonunun uygun gördüğü kurumda gerçekleştirilecek 20 iş günü saha deneyimini kapsamaktadır.
Bu ders; hareket hastalıkları, demyelinizan hastalıklar, nöromuskuler hastalıklar gibi sık karşılaşılan nörolojik hastalıkların klinik özellikleri, üst ve alt motor nöron etkilenimlerinin oluşturulacak fizyoterapi programları yönünden klinik özellikleri, hastalıklara özel ölçme-değerlendirme ve nörofizyolojik temelli tedavi uygulamaları konularını kapsar ve öğrenciler bir proje hazırlar.
Bu ders; major kalp hastalıkları, kardiyak rehabilitasyonda değerlendirme, kardiyovasküler hastalıklarda kullanılan egzersiz testleri, faz I-II-III-IV kardiyak rehabilitasyon programlarını, periferik damar hastalıklarında rehabilitasyon, pulmoner rehabilitasyonda değerlendirme yöntemleri, pulmoner rehabilitasyon uygulamalarıkonularını kapsar.
Bu ders proprioseptif nöromusküler fasilitasyon (PNF) tekniklerinde temel prensipler, PNF'te üst ve alt ekstremite paternleri, PNF'te baş-gövde ve boyun paternleri, PNF'te fasilitasyon ve inhibisyon teknikleri, hemiplejik rehabilitasyona giriş konularını içerir.
Bu ders; araştırmanın önemi, araştırma sürecinin adımları, araştırma ve etik konuları ile biyoistatistikle ilgili temel kavramları kapsamaktadır.
Ders öğrencilerin gerçek hayat durumlarında İngilizce iletişim becerilerini kullanarak etkileşimde bulunmalarına hazırlamak için tasarlanmıştır.
Bu ders; alt ve üst motor lezyonları, serebral palsi, tortikollis, doğumsal brakiyal pleksus yaralanmaları, riskli bebekler ve yaygın gelişimsel bozukluk gibi çocukluk çağında sık görülen hastalıkların fizyoterapi ve rehabilitasyonuna özgü değerlendirme ve tedavi uygulamalarını içerir.
Bu ders kırıkların genel tedavi prensipleri ve çeşitli kırıklardan sonraki fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları; romatoidartrit, osteoartrit, ankilozan spondilit gibi eklem dejenerasyonuna yol açan durumların konservatif tedavisi ve endoprotezler gibi eklem replasman cerrahisi sonrası rehabilitasyon prensipleri; rotator kılıfın tendinit ve yırtıkları, bursit ve periartrit gibi omuz eklemine ait patolojilerin rehabilitasyonu; dizde patellofemoral ağrı sendromu, bağ ve menisküs yaralanmalarının rehabilitasyonunu içerir.
Bu ders inme ve serebral palside klinik özellikler, nörogelişimsel yaklaşımların kavramsal boyutu, ölçme-değerlendirme ve klinik karar verme sürecini, terapötik prensiplerin uygulamasını, rehabilitasyon uygulamalarını ve vaka çalışmalarını içerir.
Bu ders; üst ve alt esktremite ve gövde ortezleri hakkında genel bilgi, ortezlerin indikasyonları, günlük yaşamda kullanım alanları, üst ve alt ekstremite protezleri hakkında temel bilgiler, farklı protez tiplerine ve ampütasyon seviyesine göre uygun protez parçalarının seçimi, ampute rehabilitasyonu ve günlük yaşam aktiviteleri konularını kapsar.
Ders sağlık alanındaki öğrencilerinin İngilizce mesleki iletişim düzeyini geliştirmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır.
Bu ders; fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışma,kanıt hiyerarşisi, limitasyonları, kanıtların değerlendirilmesi,kanıtların aranması, elektronik veri tabanları, fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri, kanıta dayalı çalışmalar, konularını kapsamaktadır.
Bu ders; ortopedik, nörolojik ve kardiyopulmoner rehabilitasyon alanında temel mesleki bilgileri, sağlıkta kalite ve etik prensipleri gözeterek yapılacak klinik uygulama ve olgu çalışmaları sunum ve tartışmalarını kapsar.
Bu ders; nörolojik, ortopedik, pediatrik ve romatizmal vb. fizyoterapi ve rehabilitasyon gereksinimi olan hastalıklarda olgu sunumları, hastalık ile ilgili güncel bilgilere erişerek derlenmesi, tedavi uygulamalarının planlanması ve tartışılması ile ilgili öğrenci grup çalışmalarını kapsar.
Ders öğrencilerinin sağlık alanında görevleri yerine getirirken etkili yazmalarını sağlamak için tasarlanmıştır.
Bu ders; pediyatrik, protez-ortez rehabilitasyonu ve spor fizyoterapisi alanında temel mesleki bilgileri, sağlıkta kalite ve etik prensipleri gözeterek yapılacak klinik uygulama ve olgu çalışmaları sunum ve tartışmalarını kapsar.
Bu ders, sağlık bilimleri öğrencilerinin hastaların geçmişini ve bulgularını sağlık bağlamında etkili ve profesyonel bir şekilde yazarak belgelemelerini ve açıklamalarını sağlamak için tasarlanmıştır.
Seçmeli Dersler
FTR 220 Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite
Bu ders; sağlığın tanımı ve temel sağlık, fiziksel aktivite, egzersiz, ve spor, inaktivite, fiziksel uygunluk, fiziksel uygunluğun değerlendirilmesi, egzersiz eğitimi prensipleri, egzersiz eğitimi yöntemleri, egzersiz öncesi değerlendirme, egzersiz tipleri, egzersiz reçetelendirme, egzersizin endikasyon ve kontraendikasyonları, konularını içermektedir.
FTR 221 İş ve Uğraşı Terapisi
Bu dersin içeriğini, multidisipliner çalışmada iş ve uğraşı terapistinin rolü, iş uğraşı tedavi yaklaşım prensipleri, günlük yaşam aktiviteleri düzenlemeleri ve farklı hastalıklardaki transfer aktiviteleri prensipleri oluşturur.
FTR 320 Fizyoterapide İleri Manuel Teknikler
Bu ders farklı mobilizasyon ve manipulasyon tekniklerinin mekanik ve fizyolojik etkilerini, uygun değerlendirme yöntemlerini, endikasyonlarını, kontraendikasyonlarını ve uygulama tekniklerini içermektedir.
FTR 321 Romatolojik Rehabilitasyon
Bu derste romatolojik hastalıkların oluşum patofizyolojileri ve vücut sistemleri üzerindeki etkileri, farklı romatolojik problemlerde kanıta dayalı değerlendirme ve fizik tedavi uygulamaları ele alınacaktır.
FTR 322 Geriatrik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Bu derste öğrencilere geriatri kavramı, geriatrik rehabilitasyon ekibi ve fizyoterapistin rolü değerlendirilerek, yaşlanma teorileri, yaşlı populasyonun epidemiyolojik özellikleri, mortalite, morbidite nedenleri tartışılacaktır. Yaş almayla birlikte ortaya çıkan sistemsel değişiklikler aktarılarak patolojilere uygun fizyoterapi programının yanı sıra sağlıklı yaşlanma ve ileri yasta fiziksel aktiviteye uygun bireysel ve grup egzersizleri için gerekli olan değerlendirme ve egzersiz programlarının planlanması için kanıta dayalı uygulamalar ele alınacaktır.
FTR 323 Fizyoterapide Görüntüleme Teknikleri
Bu ders radyolojide temel kavramlar, radyografi, bilgisayarlı tomografi ve magnetik rezonans görüntülemede temel konular, ekstremiteler, omurga ve toraks radyolojisini içerir.
FTR 324 Onkolojik Rehabilitasyon
Bu ders; onkolojik rehabilitasyonda genel kavramlar ve multidisipliner yaklaşım, kanserli hastanın değerlendirilmesi, görülen fonksiyonel ve muskuloskeletal problemler,farklı tipte kanserleri ve olgu çalışmalarını içermektedir.
FTR 325 Yoğun Bakımda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Bu ders, Yoğun Bakım Ünitesi’ nin tanıtılması, yoğun bakımda fizyoterapi yaklaşımları ve klinik karar verme ile beraber dünya ve ülkemiz örnek uygulamalarının değerlendirilmesini kapsamaktadır.
FTR 326 Sporda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Bu dersin içeriğini spor fizyoterapistinin yetkinlikleri, spor yaralanmalarının önlenmesi, spor yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon, fonksiyonel rehabilitasyon prensipleri ile spora dönüş kriterleri oluşturmaktadır.
FTR 420 Fizyoterapide Özel Konular
Bu ders baş ağrısı, kronik ağrı sendromu ve kanser rehabilitasyonu gibi özel konularda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını içerir.
FTR 421 Evde Sağlık Hizmetleri ve Fizyoterapi
Bu ders, evde sağlık hizmetleri tanımı ve tarihi gelişimi, yasal yönetmeliği ve fizyoterapistin dünya’da ve türkiye’de evde sağlık hizmetlerindeki rolünü örnekler ile kapsamaktadır.
FTR 422 Vestibuler Rehabilitasyon
Bu ders vestibuler sistemin anatomi ve fizyolojisi, adaptasyon ve kompansasyon, postüral kontrolde vestibuler sistemin rolü, ve vestibuler problemlerde değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını kapsamaktadır.
FTR 423 Kadın ve Erkek Sağlığında Fizyoterapi
Bu ders; kadın ve erkek sağlığında fizyoterapinin kapsadığı problemlerin tanımı, sınıflandırılması, koruyucu yaklaşımlar, uygulanabilecek farklı fizyoterapi yaklaşımlarının seçimi ve bu yaklaşımların uygulama prensiplerini içermektedir.
HS 301 Engellilik ve Toplum
Engellilik tüm hastalıklar, çocukluk ve yaşlılık gibi gelişimsel evreler ve gebelik gibi sağlıklı durumlarda dahi karşılaştığımız sosyokültürel bozukluklar ve yetersiz politikalar sebebi ile ortaya çıkan bir olgudur. Sağlık çalışanlarının bütüncül bir tedavi yaklaşım izlemesi için engelleri azaltabilecek ve iyileştirmeyi destekleyecek fiziksel ve çevresel düzenlemeler, engelli bireyin yasal hakları, aile yaşantısı ve sosyal uyum konularında bilgi sahibi olmaları ve engel grupları ile iletişim becerilerini geliştirmeleri önem taşımaktadır.
HUK 467 Sağlık Hukuku
Sağlık hakkı ve yaşam hakkı temelinde, uluslararası ve ulusal hukukta karşılaştırmalı olarak hukuk kuralları ve uygulaması.
İMT 310 Türk İşaret Dili*
Bu derste, Türk işaret dili tarihi, alfabe ve temel kavramlar öğretilir. Ders kapsamında, görsel bir dil olan işaret dili konusunda, işitme engeli bulunmayan kişilere, işitme engelli bireylere hastane, okul, mahkeme, karakol gibi farklı toplumsal ortamlarda yardımcı olabilecek temel düzeyde işaret dili bilgisi verilmektedir.
MI 370 Toplumsal Cinsiyet ve Medya
Medya toplumsal cinsiyetin ‘inşası’nda önemli bir rol oynar ve medya tarafından üretilen uygun cinsiyetin ne olduğunun popüler görüşleri aramızdaki iletişimi de şekillendirir. Bu ders toplumsal cinsiyetin görüntülerini ve medyadaki temsiliyetini araştırıp sorguluyor. Kültürel incelemeler, medya, film ve toplumsal cinsiyet çalışmalarından teoriler kullanarak toplumsal cinsiyetin farklı süreçlerine ve pratiklerine bakarken, özellikle kadınlık, erkeklik ve queer’lik kavramlarının etrafında dolaşıyor. Toplumsal cinsiyeti kimlik inşasının en önemli parçası olarak ele alacağız ve ırk, etnisite, sınıf ve cinsellik gibi kategorilerle kesişim noktalarını da inceleyerek toplumsal cinsiyetin medyadaki temsiliyetinin hayatımızdaki önemini kavrayacağız. Ders, ders anlatımı, gösterim ve tartışmalardan oluşacak ve güncel film, televizyon, reklam ve yeni medya örnekleri ile etkileşime geçeceğiz.
SB 220 Sağlığın Geliştirilmesi
Bu ders; sağlıkla ilgili kavramlar, sağlığın boyutları, sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörleri, sağlığı koruma ve geliştirme ve hemşirenin rolleri, sağlıklı yaşam biçimi davranışları, yaşam kalitesi, holistik (bütüncül) sağlık, sağlık ve sağlığı geliştirmeyle ilgili kuram ve modeller, sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası örgütler, sağlığı geliştirme politika ve stratejileri, toplumda sağlık davranışlarının geliştirilmesi ve sağlık eğitimini kapsar.
SB 230 Konuşma ve Sunma Becerileri
Bu ders, etkili konuşma ve sunma teknikleri hakkında teorik bilgi ve uygulamaları içerir.
SB 344 Hareket ve Dans
Bu ders, hareket ve dansın anlamı, işlevleri, sağlığa etkileri, iletişim, anlatım ve empati konularını kapsamaktadır.
SB 360 Engellilik Ve Toplum
Engellilik tüm hastalıklar, çocukluk ve yaşlılık gibi gelişimsel evreler ve gebelik gibi sağlıklı durumlarda dahi karşılaştığımız sosyokültürel bozukluklar ve yetersiz politikalar sebebi ile ortaya çıkan bir olgudur. Sağlık çalışanlarının bütüncül bir tedavi yaklaşım izlemesi için engelleri azaltabilecek ve iyileştirmeyi destekleyecek fiziksel ve çevresel düzenlemeler, engelli bireyin yasal hakları, aile yaşantısı ve sosyal uyum konularında bilgi sahibi olmaları ve engel grupları ile iletişim becerilerini geliştirmeleri önem taşımaktadır.
YMİ 460 İletişimde Dil ve Diksiyon*
Öğrenciler diksiyon ve telaffuzlarını kontrol etmeyi öğrenecek ve çeşitli konuşma formlarında uygulama yapacaktır.
HABER |TÜM HABERLER
Boccia Takımı Gençlerle Buluştu
İzmir Büyükşehir Belediyesi Engelli Boccia Takımı, İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne (İEÜ) konuk olarak öğrencilerle bir araya geldi.
Sağlıklı Yaş Alma Sempozyumu
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü moderatörlüğünde, Balçova Belediyesi işbirliğiyle 18-24 Mart Yaşlılar Haftası kapsamında Sağlıklı Yaş Alma
Bölümümüz Öğrencilerinden TÜBİTAK Projesi Başarısı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü öğrencilerimizden Seval Çevik'in proje yürütücüsü, İlknur Erak ve Kıvanç Vatansever'in proje ortakları
1. Sınıf Oryantasyon Etkinliği
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü 1. Sınıf öğrencilerimizle oryantasyon etkinliğimizi gerçekleştirdik. 2. ve 3. sınıf öğrencilerimizin katılımı
Engelleri ‘Sporla’ Aştılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), ‘Sporla Engelleri Aşıyoruz’ temasıyla düzenlediği Masa Tenisi Turnuvası’nda, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Tekerlekli Sandalye Masa Tenisi sporcularını konuk etti.
'Tenis'te Gurur Veren Başarı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Kadın Tenis Takımı, Manisa Celal Bayar Üniversitesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen Türkiye Üniversite Sporları Federasyonu Tenis Süper Ligi müsabakalarında
‘Eskrim’de Çifte Başarı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Eskrim Takımı, Ankara Üniversitesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen Unilig Eskrim Finalleri’ne damgasını vurdu. 3 kişiden oluşan İEÜ’lü ekip, büyük
MEME KANSERİ FARKINDALIK ETKİNLİĞİ
Meme Kanseri Farkındalık Ayı olan Ekim ayı kapsamında İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi ve Sağlık Kulübü öğrencileri ile Meme Kanseri Farkındalık