SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
FTR 102 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Fizyoterapinin Temelleri II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FTR 102
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin, mesleki ve araştırma etik prensipleri, gelişim, sağlık ve klinik psikolojiye ilişkin temel bilgileri, genel ve bölgesel yüzeyel anatomi bilgileri ve doğru palpasyon tekniklerini öğrenmelerini sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders etik, ahlak ve deontoloji kavramları, bunların sağlık alanına ve fizyoterapiye olan katkı ve etkileri, klinik etik, araştırma etiği, etik sorunlar ve çözümlerini, genel ve bölgesel yüzeyel anatomi bilgileri, doğru palpasyon teknikleri, gelişim psikolojisi, hümanist psikolojik yaklaşımlar, sağlık psikolojisi ve klinik psikolojinin temel konularını içerir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | • Dersin tanıtımı • Etik kavramı (etik nedir, etik kurallar) deontoloji nedir? | • Razak Özdinçler A., (2015) Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş, (Bölüm:2-3 sf:13-33.) |
2 | • Fizik Tedavi ve Rehabilitasyonda uygulama etiği • Ölüm ve Yas | • Cavlak U. (2020) Fizyoterapist ve Hasta İletişimi, Bölüm:2 • Türkiye Fizyoterapistler Derneği - TFD - Etik Prensipler • Plotnik R. (2020). Psikolojiye Giriş. Kaknüs Yayınları. (sf: 376-405) • Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. • Hill-Renner, M. T. and Feldman, RS (2016). Aklımın Aklı: Psikoloji. • Kaplan, S. (2016). Textbook of psychiatry. |
3 | • Fizik Tedavi ve Rehabilitasyonda uygulama etiği • Gelişim Psikolojisi: bebeklik ve çocukluk | • Cavlak U. (2020) Fizyoterapist ve Hasta İletişimi, Bölüm:1 • Türkiye Fizyoterapistler Derneği - TFD - Etik Prensipler • Plotnik R. (2020). Psikolojiye Giriş. Kaknüs Yayınları. (sf: 406-431) • Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. • Hill-Renner, M. T. and Feldman, RS (2016). Aklımın Aklı: Psikoloji. |
4 | • Hasta Hakları • Gelişimsel Bozukluklar | • Cavlak U. (2020) Fizyoterapist ve Hasta İletişimi, Bölüm:1 • Plotnik R. (2020). Psikolojiye Giriş. Kaknüs Yayınları. (sf: 480-507) • Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. • Hill-Renner, M. T. and Feldman, RS (2016). Aklımın Aklı: Psikoloji. • Kolb, B., & Whishaw, I. Q. (2009). Fundamentals of human neuropsychology. Macmillan. |
5 | • Tıbbi Araştırma ve yayın etiği • Bebeklik ve çocukluk döneminde motor bilişsel işlevlerin değerlendirilmesi | • Cavlak U. (2020) Fizyoterapist ve Hasta İletişimi, Bölüm:1 • Üniversitelerarası Kurul Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi • Plotnik R. (2020). Psikolojiye Giriş. Kaknüs Yayınları. (sf: 480-507) • Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. • Hill-Renner, M. T. and Feldman, RS (2016). Aklımın Aklı: Psikoloji. • Değirmencioğlu, B., (2021). Nöropsikolojik Testler ve Beyin Gelişimi. Beyin Gelişimi (pp.498-535), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
6 | • Farklı ülkelerde fizyoterapi ve rehabilitasyonda uygulama etiği • Stres ve Stres Yönetimi | • Cavlak U. (2020) Fizyoterapist ve Hasta İletişimi, Bölüm:14 • Upton, D. (2013). Introducing psychology for nurses and healthcare professionals. Routledge. |
7 | • Algı, bellek ve dikkat | • Upton, D. (2013). Introducing psychology for nurses and healthcare professionals. Routledge. |
8 | • Uygulama: Palpasyonda temel prensipler ve teknikler • Tedaviye uyum, bağlılık ve uygunluk | • Demirdel E. (2019) Palpasyon Teknikleri, Fizyoterapistler için Yüzeysel Anatomi, 2019 Bölüm 7 • Upton, D. (2013). Introducing psychology for nurses and healthcare professionals. Routledge. |
9 | • Uygulama: Omuz-kol kompleksi • Ağrı psikolojisi | • Demirdel E. (2019) Palpasyon Teknikleri, Fizyoterapistler için Yüzeysel Anatomi, 2019 Bölüm 1 • Upton, D. (2013). Introducing psychology for nurses and healthcare professionals. Routledge. |
10 | • Uygulama: Kolumna vertebralis • ARA SINAV (PSİKOLOJİ MODÜLÜ) | • Demirdel E. (2019) Palpasyon Teknikleri, Fizyoterapistler için Yüzeysel Anatomi, 2019 Bölüm 2 • |
11 | • Uygulama: Kalça ve pelvis • Sosyal Süreçler /1 | • Demirdel E. (2019) Palpasyon Teknikleri, Fizyoterapistler için Yüzeysel Anatomi, 2019 Bölüm 3 • Upton, D. (2013). Introducing psychology for nurses and healthcare professionals. Routledge. |
12 | • Uygulama: Diz eklemi • Sosyal Süreçler /2 | • Demirdel E. (2019) Palpasyon Teknikleri, Fizyoterapistler için Yüzeysel Anatomi, 2019 Bölüm 4 • Plotnik R. (2020). Psikolojiye Giriş. Kaknüs Yayınları. (sf: 530-553) • Upton, D. (2013). Introducing psychology for nurses and healthcare professionals. Routledge. |
13 | • Uygulama: Ayak ve ayak bileği • Sınıf içi film izleme | • Demirdel E. (2019) Palpasyon Teknikleri, Fizyoterapistler için Yüzeysel Anatomi, 2019 Bölüm 5-6 |
14 | • Uygulama: Yumuşak doku palpasyonu • Sınıf içi film izleme | • Demirdel E. (2019) Palpasyon Teknikleri, Fizyoterapistler için Yüzeysel Anatomi, 2019 Bölüm 7 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
5
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
1
|
15
|
15
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak sağlık, hastalık ve engellilikte gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. |
X | ||||
2 | Sağlığı etkileyen unsurları tanımlama, formüle etme ve çözmeye yönelik analitik ve uygulama becerisi gösterir; klinik karar verme aşamasında kanıta dayalı yöntemleri belirler ve uygular. |
|||||
3 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi uygulamaları için gerekli olan cihaz, araç ve gereçleri, amaca uygun tedavi teknik ve modalitelerini, güncel bilişim ve rehabilitasyon teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisi gösterir. |
|||||
4 | Sağlık bilimlerinde kayıt tutma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve sunma becerisine sahiptir. |
|||||
5 | Bağımsız olarak ve sağlık ekibi içerisinde otonomi, iş birliği, etkin çalışabilme ve yönetim becerisi gösterir ve sorumluluk alabilir. |
|||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser; bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliğini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, bilimsel ve teknolojik güncel bilgi ve uygulamalara erişebilir. |
|||||
7 | Farklı sosyokültürel yapı, eğitim seviyesi, yaş ve engel düzeyine sahip bireyler/gruplar ile iletişim kurma ve bilgi aktarma becerisine sahiptir. |
X | ||||
8 | Fizyoterapi mesleği ve uygulamaları ile ilgili olarak hukuksal hak, düzenleme ve sorumluluklarını bilir, ulusal ve uluslararası mesleki platformda rol alır. |
|||||
9 | Sağlıkta kalite, hasta ve iş güvenliği ilkeleri, mesleki deontoloji ve etik prensipler çerçevesinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirme, kayıt etme ve arşivleme becerisine sahiptir. |
X | ||||
10 | Toplumun değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun yeni yaklaşımlar geliştirmek ve fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sağlık politikaları üretmek yoluyla toplum sağlığının iyileştirilmesine katkıda bulunur. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sağlık ekibi ve hastalar ile iletişim kurar ve klinik uygulamaları gerçekleştirir (B1 seviye). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Sağlıklı Yaş Alma Sempozyumu
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü moderatörlüğünde, Balçova Belediyesi işbirliğiyle 18-24 Mart Yaşlılar Haftası kapsamında Sağlıklı Yaş Alma
Bölümümüz Öğrencilerinden TÜBİTAK Projesi Başarısı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü öğrencilerimizden Seval Çevik'in proje yürütücüsü, İlknur Erak ve Kıvanç Vatansever'in proje ortakları
1. Sınıf Oryantasyon Etkinliği
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü 1. Sınıf öğrencilerimizle oryantasyon etkinliğimizi gerçekleştirdik. 2. ve 3. sınıf öğrencilerimizin katılımı
Engelleri ‘Sporla’ Aştılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), ‘Sporla Engelleri Aşıyoruz’ temasıyla düzenlediği Masa Tenisi Turnuvası’nda, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Tekerlekli Sandalye Masa Tenisi sporcularını konuk etti.
'Tenis'te Gurur Veren Başarı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Kadın Tenis Takımı, Manisa Celal Bayar Üniversitesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen Türkiye Üniversite Sporları Federasyonu Tenis Süper Ligi müsabakalarında
‘Eskrim’de Çifte Başarı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Eskrim Takımı, Ankara Üniversitesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen Unilig Eskrim Finalleri’ne damgasını vurdu. 3 kişiden oluşan İEÜ’lü ekip, büyük
MEME KANSERİ FARKINDALIK ETKİNLİĞİ
Meme Kanseri Farkındalık Ayı olan Ekim ayı kapsamında İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi ve Sağlık Kulübü öğrencileri ile Meme Kanseri Farkındalık
2022-2023 Akademik Yılı Sağlık Bilimleri Fakültesi Açılış Dersi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi 2022-2023 Akademik yılı Açılış Dersi 'Dokunmanın Gücü' başlıklı konuşması ile Prof. Dr. Sema Savcı'nın katkılarıyla gerçekleştirildi.