Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü

FTR 107 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Fizyoterapide Fizik
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FTR 107
Güz
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı, fiziğin bazı temel kavram ve prensipleri ile canlı sistemlerin anlaşılması için temel fizik bilgisi sağlamak, mekanik prensipleri ile insan vücudundaki hareketlerin yorumlanmasını kolaylaştırmak, iş, güç, enerji ile elektrik ve manyetik alan temel bilgisini öğretmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • mekanik konularını ve kanunlarını açıklayabilecektir,
  • katı cisimler ve kütle merkezini açıklayabilecektir,
  • hareketin özelliklerini ve vücutta oluşan kuvvetleri inceleyebilecektir,
  • elektrik alanları, elektriksel potansiyeli tanımlayabilecektir,
  • elektrik akımı ve manyetizma ile ilgili temel bilgileri tanımlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, ölçme ve birim sistemleri, mekanik ve temel kavramları, maddenin mekanik özellikleri, öteleme ve dönme hareketlerinin özellikleri, vücutta oluşan kuvvetlerin incelenmesi, statik denge, iş-güç ve enerji, elektrik alanları, elektriksel potansiyel, manyetizma, elektromanyetik indüksiyon konularını içermektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş, Fizik nedir? Ölçme ve birim sistemleri Frederick J. B., David A. J. (2007) Fizik İlkeleri Cilt:1. (Bölüm 1, sf:7-25)
2 Vektörler, Tek boyutta hareket Frederick J. B., David A. J. (2007) Fizik İlkeleri Cilt:1. (Bölüm 3, sf:50-75)
3 İki ve üç boyutta hareket Frederick J. B., David A. J. (2007) Fizik İlkeleri Cilt:1. (Bölüm 3, sf:75-93)
4 Kuvvet ve hareket Frederick J. B., David A. J. (2007) Fizik İlkeleri Cilt:1. (Bölüm 4, sf:93-112)
5 İş – güç - enerji Frederick J. B., David A. J. (2007) Fizik İlkeleri Cilt:1. (Bölüm 5, sf:112-130)
6 Enerji ve momentumun korunumu Frederick J. B., David A. J. (2007) Fizik İlkeleri Cilt:1. (Bölüm 6, sf:130-144)
7 Arasınav
8 Katı cisimler ve kütle merkezi Frederick J. B., David A. J. (2007) Fizik İlkeleri Cilt:1. (Bölüm 7, sf:144-162)
9 Vücutta oluşan kuvvetler İsmail Günay (2014). Temel Biyofizik, (Biyomekanik) (sf: 54-75)
10 Hareketin kontrolü, dönme - yuvarlanma ve denge İsmail Günay (2014). Temel Biyofizik, (Biyomekanik) (sf: 75-96)
11 Elektrostatik ve elektriksel potansiyel Frederick J. B., David A. J. (2007) Fizik İlkeleri Cilt:1. (Bölüm 10, sf:208-225)
12 Elektrik - manyetizma Frederick J. B., David A. J. (2007) Fizik İlkeleri Cilt:1. (Bölüm 11, sf:225-234)
13 Işığın özellikleri, ısı, sıcaklık Frederick J. B., David A. J. (2007) Fizik İlkeleri Cilt:1. (Bölüm 12, sf:234-244)
14 Dönemin gözden geçirilmesi
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı
  1. Frederick J. Bueche, David A. Jerde (2007). Fizik İlkeleri Cilt:1, Palme Yayıncılık, Ankara. ISBN: 9789757477754
  2. İsmail Günay (2014). Temel Biyofizik, (Biyomekanik), Çukurova Nobel Tıp Kitabevi. Adana. ISBN: 9786056352478
Önerilen Okumalar/Materyaller
  1. Irving P. Herman (2007). Physics of the Human Body Springer, Berlin, Germany. ISBN: 978-3319239309
  2. Young H.D. & Freedman  R.A. (2015). University Physics with Modern Physics: Global Edition. ISBN: ‎978-1292100319

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
3
5
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
11
11
Final Sınavı
1
18
18
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak sağlık, hastalık ve engellilikte gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar.

X
2

Sağlığı etkileyen unsurları tanımlama, formüle etme ve çözmeye yönelik analitik ve uygulama becerisi gösterir; klinik karar verme aşamasında kanıta dayalı yöntemleri belirler ve uygular.

X
3

Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi uygulamaları için gerekli olan cihaz, araç ve gereçleri, amaca uygun tedavi teknik ve modalitelerini, güncel bilişim ve rehabilitasyon teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisi gösterir.

X
4

Sağlık bilimlerinde kayıt tutma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve sunma becerisine sahiptir.

X
5

Bağımsız olarak ve sağlık ekibi içerisinde otonomi, iş birliği, etkin çalışabilme ve yönetim becerisi gösterir ve sorumluluk alabilir.

6

Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser; bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliğini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, bilimsel ve teknolojik güncel bilgi ve uygulamalara erişebilir.

X
7

Farklı sosyokültürel yapı, eğitim seviyesi, yaş ve engel düzeyine sahip bireyler/gruplar ile iletişim kurma ve bilgi aktarma becerisine sahiptir.

8

Fizyoterapi mesleği ve uygulamaları ile ilgili olarak hukuksal hak, düzenleme ve sorumluluklarını bilir, ulusal ve uluslararası mesleki platformda rol alır.

9

Sağlıkta kalite, hasta ve iş güvenliği ilkeleri, mesleki deontoloji ve etik prensipler çerçevesinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirme, kayıt etme ve arşivleme becerisine sahiptir.

10

Toplumun değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun yeni yaklaşımlar geliştirmek ve fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sağlık politikaları üretmek yoluyla toplum sağlığının iyileştirilmesine katkıda bulunur.

11

Bir yabancı dili kullanarak sağlık ekibi ve hastalar ile iletişim kurar ve klinik uygulamaları gerçekleştirir (B1 seviye).

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.