SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
FTR 201 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Fizyoterapide Ölçme ve Değerlendirme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FTR 201
|
Güz
|
2
|
4
|
4
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Olgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapCanlandırmaDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste fizyoterapi ve rehabilitasyon gereksinimi olan hastalara ve egzersiz reçetesi verilecek sağlıklı bireylere fizyoterapist gözünden yapılacak tüm fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve analiz yöntemlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; demografik özellikler ve hikâye alımı, gözlem, palpasyon, postür analizi, kısalık testleri ve esneklik değerlendirmesi, antropometrik ölçümler, normal eklem hareketi değerlendirmesi, kas kuvveti değerlendirmesi, duyu, denge, koordinasyon değerlendirmeleri, kardiyak ve pulmoner sisteme ait değerlendirmeler, fonksiyonel durum ve yaşam kalitesi değerlendirmelerini kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, dersin amaç ve işleyişinin açıklanması | |
2 | Subjektif Muayene | 1. Otman S, Demirel H, Sade A. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. Bölüm 1. 2. Nöromuskuloskeletal Muayene ve Değerlendirme, Fizyoterapistler İçin El Kitabı, Bölüm 2, Subjektif Muayene, Sayfa: 3-38 , Nicola J Petty, Çeviri Editörleri: Murat Dalkılınç, Bülent Elbasan, İlkim Çıtak Karakaya, S. Ufuk Yurdalan, Dördüncü Basım, 2014, Hiper Tıp Kitapevi, ISBN: 978-9-9441-5765-0 |
3 | Postür ve Postür Analizi | 1. Otman S, Demirel H, Sade A. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. Bölüm 3. |
4 | Kısalık testleri ve esneklik değerlendirmesi | 1. Otman S, Demirel H, Sade A. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. Bölüm 4-5. |
5 | Antropometrik ölçümler; çevre ve uzunluk ölçümleri, çap ve yağ dokusu ölçümleri | 1. Otman S, Demirel H, Sade A. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. Bölüm 6. |
6 | Normal eklem hareketi değerlendirmesi | 1. Otman S, Demirel H, Sade A. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. Bölüm 7. |
7 | Normal eklem hareketi değerlendirmesi | 1. Otman S, Demirel H, Sade A. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. Bölüm 7. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kas kuvveti değerlendirmesi | 1. Otman S, Demirel H, Sade A. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. Bölüm 8. |
10 | Kas kuvveti değerlendirmesi | 1. Otman S, Demirel H, Sade A. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. Bölüm 8. |
11 | Kas kuvveti değerlendirmesi | Otman S, Demirel H, Sade A. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. Bölüm 8. |
12 | Duyu, denge, koordinasyon değerlendirmeleri | 1. Fizyoterapistler İçin İşlevsel Egzersiz Anatomisi ve Fizyolojisi, Bölüm 24, Denge, Propriyosepsiyon ve Koordinasyon, Sayfa:410-422, Editör: Defne Kaya Utlu, Hipokrat Yayıncılık, 1. Basım, 2021 ISBN: 978-625-7399-23-4 2. Nöromuskuloskeletal Muayene ve Değerlendirme, Fizyoterapistler İçin El Kitabı, Bölüm 3, Fiziksel Muayene, Sayfa: 67-70 , Nicola J Petty, Çeviri Editörleri: Murat Dalkılınç, Bülent Elbasan, İlkim Çıtak Karakaya, S. Ufuk Yurdalan, Dördüncü Basım, 2014, Hiper Tıp Kitapevi, ISBN: 978-9-9441-5765-0 |
13 | Kardiyak ve pulmoner sisteme ait değerlendirmeler | 1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Pulmoner Rehabilitasyon, Sayfa:195-212, Editör: Z. Candan Algun, 2. Baskı, Nobel Tıp Kitapevleri, ISBN: 978-605-335-099-6 2. Kardiyopulmoner Fizyoterapinin Temelleri, Bölüm 7: Solunum Sisteminin Değerlendirilmesi, Sayfa:61-75, Bölüm 10: Kardiyovasküler Sistemin Değerlendirilmesi Sayfa: 127-141, Editör: Rajni Malik, Çeviri Editörü: Betül Taşpınar, Hipokrat Kitapevi, ISBN: 978-605-9160-92-6 3. Akciğer Hastalıklarında Fizyoterapi ve Egzersiz, Bölüm 5: Akciğer Hastalıklarında Kardiyopulmoner Egzersiz Testi Uygulaması ve Yorumu, Sayfa: 31-42, Bölüm 6: Saha Testleri, Sayfa: 43-54, Editör: Sevgi Özalevli, İstanbul Tıp Kitapevleri, ISBN: 978-625-8103-15-1 |
14 | Fonksiyonel durum ve yaşam kalitesi değerlendirmeleri | 1.Güncel Yaklaşımlarla Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş, Bölüm 30- Yaşam Kalitesi, Bölüm 31- Günlük Yaşam Aktiviteleri, Sayfa: 317-326, Editör: Hülya Harutoğlu, Hipokrat Yayıncılık, 1. Basım, 2021 ISBN: 978-625-7399-29-6 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Otman S, Demirel H, Sade A. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. Hipokrat Yayıncılık, Ankara.2018. ISBN: 978-605-6305-87-0 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Nöromuskuloskeletal Muayene ve Değerlendirme, Fizyoterapistler İçin El Kitabı, Nicola J Petty, Çeviri Editörleri: Murat Dalkılınç, Bülent Elbasan, İlkim Çıtak Karakaya, S. Ufuk Yurdalan, Dördüncü Basım, 2014, Hiper Tıp Kitapevi, ISBN: 978-9-9441-5765-0 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
20
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak sağlık, hastalık ve engellilikte gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. |
X | ||||
2 | Sağlığı etkileyen unsurları tanımlama, formüle etme ve çözmeye yönelik analitik ve uygulama becerisi gösterir; klinik karar verme aşamasında kanıta dayalı yöntemleri belirler ve uygular. |
X | ||||
3 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi uygulamaları için gerekli olan cihaz, araç ve gereçleri, amaca uygun tedavi teknik ve modalitelerini, güncel bilişim ve rehabilitasyon teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisi gösterir. |
X | ||||
4 | Sağlık bilimlerinde kayıt tutma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve sunma becerisine sahiptir. |
X | ||||
5 | Bağımsız olarak ve sağlık ekibi içerisinde otonomi, iş birliği, etkin çalışabilme ve yönetim becerisi gösterir ve sorumluluk alabilir. |
|||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser; bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliğini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, bilimsel ve teknolojik güncel bilgi ve uygulamalara erişebilir. |
|||||
7 | Farklı sosyokültürel yapı, eğitim seviyesi, yaş ve engel düzeyine sahip bireyler/gruplar ile iletişim kurma ve bilgi aktarma becerisine sahiptir. |
|||||
8 | Fizyoterapi mesleği ve uygulamaları ile ilgili olarak hukuksal hak, düzenleme ve sorumluluklarını bilir, ulusal ve uluslararası mesleki platformda rol alır. |
|||||
9 | Sağlıkta kalite, hasta ve iş güvenliği ilkeleri, mesleki deontoloji ve etik prensipler çerçevesinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirme, kayıt etme ve arşivleme becerisine sahiptir. |
X | ||||
10 | Toplumun değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun yeni yaklaşımlar geliştirmek ve fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sağlık politikaları üretmek yoluyla toplum sağlığının iyileştirilmesine katkıda bulunur. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sağlık ekibi ve hastalar ile iletişim kurar ve klinik uygulamaları gerçekleştirir (B1 seviye). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Sağlıklı Yaş Alma Sempozyumu
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü moderatörlüğünde, Balçova Belediyesi işbirliğiyle 18-24 Mart Yaşlılar Haftası kapsamında Sağlıklı Yaş Alma
Bölümümüz Öğrencilerinden TÜBİTAK Projesi Başarısı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü öğrencilerimizden Seval Çevik'in proje yürütücüsü, İlknur Erak ve Kıvanç Vatansever'in proje ortakları
1. Sınıf Oryantasyon Etkinliği
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü 1. Sınıf öğrencilerimizle oryantasyon etkinliğimizi gerçekleştirdik. 2. ve 3. sınıf öğrencilerimizin katılımı
Engelleri ‘Sporla’ Aştılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), ‘Sporla Engelleri Aşıyoruz’ temasıyla düzenlediği Masa Tenisi Turnuvası’nda, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Tekerlekli Sandalye Masa Tenisi sporcularını konuk etti.
'Tenis'te Gurur Veren Başarı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Kadın Tenis Takımı, Manisa Celal Bayar Üniversitesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen Türkiye Üniversite Sporları Federasyonu Tenis Süper Ligi müsabakalarında
‘Eskrim’de Çifte Başarı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Eskrim Takımı, Ankara Üniversitesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen Unilig Eskrim Finalleri’ne damgasını vurdu. 3 kişiden oluşan İEÜ’lü ekip, büyük
MEME KANSERİ FARKINDALIK ETKİNLİĞİ
Meme Kanseri Farkındalık Ayı olan Ekim ayı kapsamında İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi ve Sağlık Kulübü öğrencileri ile Meme Kanseri Farkındalık
2022-2023 Akademik Yılı Sağlık Bilimleri Fakültesi Açılış Dersi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi 2022-2023 Akademik yılı Açılış Dersi 'Dokunmanın Gücü' başlıklı konuşması ile Prof. Dr. Sema Savcı'nın katkılarıyla gerçekleştirildi.