SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
FTR 210 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Fonksiyonel Nöranatomi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FTR 210
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin; merkezi, periferik ve otonom sinir sisteminin özelliklerini ve fonksiyonlarını kavranmasını sağlamak, bu nöroanatomik yapıların bozuklukları sonucunda gelişebilecek fonksiyon bozukluklarını öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; periferik sinir sisteminin temel özellikleri, innerve ettikleri kaslar ve patolojilerinin klinik özellikleri, medullaspinalis, beyin sapı, diensepelon ve telensefelonun makro anatomisi, fonksiyonları ve patolojilerindeki klinik özellikler, otonom sinir sistemi ve patolojilerinin klinik özellikleri, hareket sinirbilimindeki güncel araştırmaları, ders içerisinde günlük hayattan örneklerle nöroanatomik yapıların rollerinin interaktif işlenmesini kapsar. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı ve Giriş | |
2 | Periferik Sinir Sistem Özellikleri, Pleksus ve Patolojileri | -Yasin Arifoğlu, Her Yönüyle Nöroanatomi. İstanbul Tıp Kitabevleri, 2022. ISBN 978-625-8103-02-1 - Douglas J. Gould, Nöroanatomi. Çev. Yasin Arifoğlu. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2018. ISBN 978-605-9528-38-2. |
3 | Medulla Spinalis Fonksiyonları ve Patolojileri | -Yasin Arifoğlu, Her Yönüyle Nöroanatomi. İstanbul Tıp Kitabevleri, 2022. ISBN 978-625-8103-02-1 -Douglas J. Gould, Nöroanatomi. Çev. Yasin Arifoğlu. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2018. ISBN 978-605-9528-38-2. |
4 | Beyin Sapı, Fonksiyonları ve Patolojileri | -Yasin Arifoğlu, Her Yönüyle Nöroanatomi. İstanbul Tıp Kitabevleri, 2022. ISBN 978-625-8103-02-1 - Douglas J. Gould, Nöroanatomi. Çev. Yasin Arifoğlu. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2018. ISBN 978-605-9528-38-2. |
5 | Serebrumun Fonksiyonel Sahaları, Fonksiyonları ve Patolojileri | -Yasin Arifoğlu, Her Yönüyle Nöroanatomi. İstanbul Tıp Kitabevleri, 2022. ISBN 978-625-8103-02-1 - Douglas J. Gould, Nöroanatomi. Çev. Yasin Arifoğlu. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2018. ISBN 978-605-9528-38-2. |
6 | Diensefelon, Formatio Retikülaris, Limbik Sistem ve Bazal Gangliyonlar, Fonksiyonları ve Patolojileri | -Yasin Arifoğlu, Her Yönüyle Nöroanatomi. İstanbul Tıp Kitabevleri, 2022. ISBN 978-625-8103-02-1 - Douglas J. Gould, Nöroanatomi. Çev. Yasin Arifoğlu. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2018. ISBN 978-605-9528-38-2. |
7 | Ağrı ve mekanizması | Pınar L. Sinir ve Kas Fizyolojisi Temel Bilgiler. Akademisyen Tıpevi, 2016. ISBN: 9786059354486 |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnen-Çıkan Yollar, Fonksiyonları ve Patolojileri-1 | -Yasin Arifoğlu, Her Yönüyle Nöroanatomi. İstanbul Tıp Kitabevleri, 2022. ISBN 978-625-8103-02-1 - Douglas J. Gould, Nöroanatomi. Çev. Yasin Arifoğlu. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2018. ISBN 978-605-9528-38-2. |
10 | İnen-Çıkan Yollar, Fonksiyonları ve Patolojileri-2 | -Yasin Arifoğlu, Her Yönüyle Nöroanatomi. İstanbul Tıp Kitabevleri, 2022. ISBN 978-625-8103-02-1 - Douglas J. Gould, Nöroanatomi. Çev. Yasin Arifoğlu. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2018. ISBN 978-605-9528-38-2. |
11 | Kranial Sinirler ve Patolojileri | -Yasin Arifoğlu, Her Yönüyle Nöroanatomi. İstanbul Tıp Kitabevleri, 2022. ISBN 978-625-8103-02-1 - Douglas J. Gould, Nöroanatomi. Çev. Yasin Arifoğlu. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2018. ISBN 978-605-9528-38-2. |
12 | Otonom Sinir Sisteminin Fonksiyonları ve Patolojileri | -Yasin Arifoğlu, Her Yönüyle Nöroanatomi. İstanbul Tıp Kitabevleri, 2022. ISBN 978-625-8103-02-1 - Douglas J. Gould, Nöroanatomi. Çev. Yasin Arifoğlu. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2018. ISBN 978-605-9528-38-2. |
13 | Beyin arter-ven özellikleri ve Patolojileri | -Yasin Arifoğlu, Her Yönüyle Nöroanatomi. İstanbul Tıp Kitabevleri, 2022. ISBN 978-625-8103-02-1 - Douglas J. Gould, Nöroanatomi. Çev. Yasin Arifoğlu. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2018. ISBN 978-605-9528-38-2. |
14 | Beyin Zarları, BOS ve Patolojileri | -Yasin Arifoğlu, Her Yönüyle Nöroanatomi. İstanbul Tıp Kitabevleri, 2022. ISBN 978-625-8103-02-1 - Douglas J. Gould, Nöroanatomi. Çev. Yasin Arifoğlu. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2018. ISBN 978-605-9528-38-2. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | FİNAL SINAVI |
Ders Kitabı | -Yasin Arifoğlu, Her Yönüyle Nöroanatomi. İstanbul Tıp Kitabevleri, 2022. ISBN 978-625-8103-02-1
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | https://www.frontiersin.org/journals/human-neuroscience/sections/motor-neuroscience |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
45
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
55
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
45
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
9
|
9
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
9
|
9
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
18
|
18
|
Final Sınavı |
1
|
22
|
22
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak sağlık, hastalık ve engellilikte gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. |
X | ||||
2 | Sağlığı etkileyen unsurları tanımlama, formüle etme ve çözmeye yönelik analitik ve uygulama becerisi gösterir; klinik karar verme aşamasında kanıta dayalı yöntemleri belirler ve uygular. |
X | ||||
3 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi uygulamaları için gerekli olan cihaz, araç ve gereçleri, amaca uygun tedavi teknik ve modalitelerini, güncel bilişim ve rehabilitasyon teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisi gösterir. |
X | ||||
4 | Sağlık bilimlerinde kayıt tutma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve sunma becerisine sahiptir. |
X | ||||
5 | Bağımsız olarak ve sağlık ekibi içerisinde otonomi, iş birliği, etkin çalışabilme ve yönetim becerisi gösterir ve sorumluluk alabilir. |
|||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser; bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliğini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, bilimsel ve teknolojik güncel bilgi ve uygulamalara erişebilir. |
X | ||||
7 | Farklı sosyokültürel yapı, eğitim seviyesi, yaş ve engel düzeyine sahip bireyler/gruplar ile iletişim kurma ve bilgi aktarma becerisine sahiptir. |
|||||
8 | Fizyoterapi mesleği ve uygulamaları ile ilgili olarak hukuksal hak, düzenleme ve sorumluluklarını bilir, ulusal ve uluslararası mesleki platformda rol alır. |
|||||
9 | Sağlıkta kalite, hasta ve iş güvenliği ilkeleri, mesleki deontoloji ve etik prensipler çerçevesinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirme, kayıt etme ve arşivleme becerisine sahiptir. |
|||||
10 | Toplumun değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun yeni yaklaşımlar geliştirmek ve fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sağlık politikaları üretmek yoluyla toplum sağlığının iyileştirilmesine katkıda bulunur. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sağlık ekibi ve hastalar ile iletişim kurar ve klinik uygulamaları gerçekleştirir (B1 seviye). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Sağlıklı Yaş Alma Sempozyumu
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü moderatörlüğünde, Balçova Belediyesi işbirliğiyle 18-24 Mart Yaşlılar Haftası kapsamında Sağlıklı Yaş Alma
Bölümümüz Öğrencilerinden TÜBİTAK Projesi Başarısı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü öğrencilerimizden Seval Çevik'in proje yürütücüsü, İlknur Erak ve Kıvanç Vatansever'in proje ortakları
1. Sınıf Oryantasyon Etkinliği
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü 1. Sınıf öğrencilerimizle oryantasyon etkinliğimizi gerçekleştirdik. 2. ve 3. sınıf öğrencilerimizin katılımı
Engelleri ‘Sporla’ Aştılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), ‘Sporla Engelleri Aşıyoruz’ temasıyla düzenlediği Masa Tenisi Turnuvası’nda, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Tekerlekli Sandalye Masa Tenisi sporcularını konuk etti.
'Tenis'te Gurur Veren Başarı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Kadın Tenis Takımı, Manisa Celal Bayar Üniversitesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen Türkiye Üniversite Sporları Federasyonu Tenis Süper Ligi müsabakalarında
‘Eskrim’de Çifte Başarı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Eskrim Takımı, Ankara Üniversitesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen Unilig Eskrim Finalleri’ne damgasını vurdu. 3 kişiden oluşan İEÜ’lü ekip, büyük
MEME KANSERİ FARKINDALIK ETKİNLİĞİ
Meme Kanseri Farkındalık Ayı olan Ekim ayı kapsamında İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi ve Sağlık Kulübü öğrencileri ile Meme Kanseri Farkındalık
2022-2023 Akademik Yılı Sağlık Bilimleri Fakültesi Açılış Dersi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi 2022-2023 Akademik yılı Açılış Dersi 'Dokunmanın Gücü' başlıklı konuşması ile Prof. Dr. Sema Savcı'nın katkılarıyla gerçekleştirildi.