Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü

FTR 221 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İş ve Uğraşı Terapisi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FTR 221
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Karma
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Soru & Cevap
Canlandırma
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin rehabilitasyonda iş-uğraşı tedavisi temel değerlendirme ve uygulama yaklaşımlarını öğrenmesini sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • multidisipliner çalışmada iş uğraşı terapistinin görev ve sorumluluklarını tanımlayabilecektir;
  • farklı hastalıklardaki ergonomik yaklaşımları açıklayabilecektir;
  • hastaların günlük yaşamlarına yönelik düzenlemeleri sınıflandırabilecektir;
  • pediyatride uygulanan ergonomik yaklaşımları tartışabilecektir;
  • engellilerin günlük yaşam aktivitelerine katılımı için gerekli ergonomik düzenlemeleri tartışabilecektir.
Ders Tanımı Bu dersin içeriğini, multidisipliner çalışmada iş ve uğraşı terapistinin rolü, iş uğraşı tedavi yaklaşım prensipleri, günlük yaşam aktiviteleri düzenlemeleri ve farklı hastalıklardaki transfer aktiviteleri prensipleri oluşturur.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı İş Uğraşı Terapistliği Kavramı ve İş Uğraşı Tedavisi https://www.wfot.org (World Federation of Occupational Therapists)
2 Günlük Yaşam Aktiviteleri Yücel H Ed. Aktivite Temelli Ergoterapi. 1st ed. Ankara: Hipokrat Yayıncılık,2020:55-74.
3 Nörolojik Hastalıklarda Ergoterapi Yücel H Ed. Aktivite Temelli Ergoterapi. 1st ed. Ankara: Hipokrat Yayıncılık,2020:253-266.
4 İnme ve Ergoterapi Yücel H Ed. Aktivite Temelli Ergoterapi. 1st ed. Ankara: Hipokrat Yayıncılık,2020:275-283.
5 Yaşlılarda Ergoterapi Aktiviteleri Yücel H Ed. Aktivite Temelli Ergoterapi. 1st ed. Ankara: Hipokrat Yayıncılık,2020:311-321.
6 Üst Ekstremite Ortopedik ve Romatizmal Problemlerinde Ergoterapi Aktiviteleri Yücel H Ed. Aktivite Temelli Ergoterapi. 1st ed. Ankara: Hipokrat Yayıncılık,2020:359-371.
7 Üst Ekstremite Sinir Yaralanmalarında Ergoterapi Yücel H Ed. Aktivite Temelli Ergoterapi. 1st ed. Ankara: Hipokrat Yayıncılık,2020:375-390.
8 Ara Sınav
9 Alt Ekstremite Ortopedik Problemlerinde Ergoterapi Yücel H Ed. Aktivite Temelli Ergoterapi. 1st ed. Ankara: Hipokrat Yayıncılık,2020:393-409.
10 Ergoterapide Teknoloji Temelli Aktiviteler Yücel H Ed. Aktivite Temelli Ergoterapi. 1st ed. Ankara: Hipokrat Yayıncılık,2020:523-549.
11 Özel Gereksinimli Çocuklarda Duyu Bütünleme Aktiviteleri Yücel H Ed. Aktivite Temelli Ergoterapi. 1st ed. Ankara: Hipokrat Yayıncılık,2020:159-181.
12 Pediatride Ergoterapi Yücel H Ed. Aktivite Temelli Ergoterapi. 1st ed. Ankara: Hipokrat Yayıncılık,2020:99-134.
13 Engellilerde Aktivite Eğitimi Yücel H Ed. Aktivite Temelli Ergoterapi. 1st ed. Ankara: Hipokrat Yayıncılık,2020:441-455.
14 Ergoterapide Kognitif Aktiviteler Yücel H Ed. Aktivite Temelli Ergoterapi. 1st ed. Ankara: Hipokrat Yayıncılık,2020:285-296.
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Yücel H Ed. Aktivite Temelli Ergoterapi. 1st ed. Ankara: Hipokrat Yayıncılık,2020. ISBN: 978-605-7874-81-8

Önerilen Okumalar/Materyaller

Bumin G., Ed. Ergoterapide Aktiviteler Aktivite Analizi ve Aktivitelerin Terapötik Kullanımı. 1st Ed. Ankara: Hipokrat Yayıncılık,2021. ISBN: 978-605-7874-91-7

 

Pendleton H, Schultz-krohn W., eds. Pedretti's Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction,8th ed.2017 

ISBN-13: 978-0323339278

 

Turner A., Foster M, Johnson SE., eds Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice, 4th ed, Churchill Livingstone,1996.

ISBN-13: 978-0443051777

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
16
16
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Final Sınavı
1
16
16
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak sağlık, hastalık ve engellilikte gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar.

X
2

Sağlığı etkileyen unsurları tanımlama, formüle etme ve çözmeye yönelik analitik ve uygulama becerisi gösterir; klinik karar verme aşamasında kanıta dayalı yöntemleri belirler ve uygular.

3

Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi uygulamaları için gerekli olan cihaz, araç ve gereçleri, amaca uygun tedavi teknik ve modalitelerini, güncel bilişim ve rehabilitasyon teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisi gösterir.

4

Sağlık bilimlerinde kayıt tutma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve sunma becerisine sahiptir.

5

Bağımsız olarak ve sağlık ekibi içerisinde otonomi, iş birliği, etkin çalışabilme ve yönetim becerisi gösterir ve sorumluluk alabilir.

6

Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser; bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliğini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, bilimsel ve teknolojik güncel bilgi ve uygulamalara erişebilir.

X
7

Farklı sosyokültürel yapı, eğitim seviyesi, yaş ve engel düzeyine sahip bireyler/gruplar ile iletişim kurma ve bilgi aktarma becerisine sahiptir.

8

Fizyoterapi mesleği ve uygulamaları ile ilgili olarak hukuksal hak, düzenleme ve sorumluluklarını bilir, ulusal ve uluslararası mesleki platformda rol alır.

9

Sağlıkta kalite, hasta ve iş güvenliği ilkeleri, mesleki deontoloji ve etik prensipler çerçevesinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirme, kayıt etme ve arşivleme becerisine sahiptir.

10

Toplumun değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun yeni yaklaşımlar geliştirmek ve fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sağlık politikaları üretmek yoluyla toplum sağlığının iyileştirilmesine katkıda bulunur.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak sağlık ekibi ve hastalar ile iletişim kurar ve klinik uygulamaları gerçekleştirir (B1 seviye).

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.