SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
FTR 301 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Nörolojik Rehabilitasyon
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FTR 301
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, fizyoterapistlerin sıklıkla karşılaştığı nörolojik hastalıkların klinik özellikleri hakkında bilgi vererek öğrencilerin klinik karar verme ve problem çözme bilgi ve becerisini geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; hareket hastalıkları, demyelinizan hastalıklar, nöromuskuler hastalıklar gibi sık karşılaşılan nörolojik hastalıkların klinik özellikleri, üst ve alt motor nöron etkilenimlerinin oluşturulacak fizyoterapi programları yönünden klinik özellikleri, hastalıklara özel ölçme-değerlendirme ve nörofizyolojik temelli tedavi uygulamaları konularını kapsar ve öğrenciler bir proje hazırlar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı Sinir sistemine giriş ve organizasyon | Guyton AC. Guyton and Hall Tıbbi Fizyoloji.Ç.ed Berrak Çağlayan Yeğen, 12. Baskı. Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri, 2013. ISBN: 978-975-420-956-3 |
2 | Spastisitenin patofizyolojisi, değerlendirme ve inhibisyon yöntemleri | -Karaduman A, Tunca Yılmaz Ö. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon-3. Ankara: Hipokrat Kitapevi. 2016. ISBN:978-605-9160-26-1. Bölüm: 13. -Tarakçı E, Hüseyinsinoğlu EB. Nörolojik ve Nöroşirurjik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara: Hipokrat Kitapevi, 2021. ISBN: 978-625-7399-21-0. Bölüm:3 |
3 | Tam ve kısmi kesilerde medulla spinalis yaralanmalarının seviyelere göre klinik özellikleri ve tedavi yöntemleri | -Tarakçı E, Hüseyinsinoğlu EB. Nörolojik ve Nöroşirurjik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara: Hipokrat Kitapevi, 2021. ISBN: 978-625-7399-21-0. Bölüm:8 -Karaduman A, Tunca Yılmaz Ö. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon-3. Ankara: Hipokrat Kitapevi. 2016. ISBN:978-605-9160-26-1. Bölüm: 9 |
4 | Ataksinin tanımı, patofizyolojisi ve ölçme-değerlendirme yöntemleri Ataksi tiplerine özel nörofizyolojik temelli tedavi yöntemleri ve uygulamaları | Tarakçı E, Hüseyinsinoğlu EB. Nörolojik ve Nöroşirurjik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara: Hipokrat Kitapevi, 2021. ISBN: 978-625-7399-21-0. Bölüm:6 |
5 | Periferik sinir yaralanmalarının klinik özellikleri ve ölçme değerlendirme yöntemleri | -Karaduman A, Tunca Yılmaz Ö. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon-3. Ankara: Hipokrat Kitapevi., 2016. ISBN:978-605-9160-26-1. Bölüm: 10 - Tarakçı E, Hüseyinsinoğlu EB. Nörolojik ve Nöroşirurjik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara: Hipokrat Kitapevi, 2021. ISBN: 978-625-7399-21-0. Bölüm:12 |
6 | Periferik sinir yaralanmaları ve fasial palsi rehabilitasyonu | Karaduman A, Tunca Yılmaz Ö. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon-3. Hipokrat Kitapevi, Ankara. Bölüm: 10, 2016. ISBN:978-605-9160-26-1 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Multipl sklerozun klinik özellikleri, ölçme-değerlendirme yöntemleri ve rehabilitasyonu | Tarakçı E, Hüseyinsinoğlu EB. Nörolojik ve Nöroşirurjik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara: Hipokrat Kitapevi, 2021. ISBN: 978-625-7399-21-0. Bölüm:4 |
9 | Parkinson hastalığının klinik özellikleri, ölçme değerlendirme ve rehabilitasyon yöntemleri | -Karaduman A, Tunca Yılmaz Ö. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon-3. Ankara: Hipokrat Kitapevi, 2016. ISBN:978-605-9160-26-1. Bölüm: 6 -Tarakçı E, Hüseyinsinoğlu EB. Nörolojik ve Nöroşirurjik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara: Hipokrat Kitapevi, 2021. ISBN: 978-625-7399-21-0. Bölüm:5 |
10 | Polinöropatiler ve rehabilitasyonu | -Karaduman A, Tunca Yılmaz Ö. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon-3. Ankara: Hipokrat Kitapevi. 2016. ISBN:978-605-9160-26-1. Bölüm: 8 -Tarakçı E, Hüseyinsinoğlu EB. Nörolojik ve Nöroşirurjik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara: Hipokrat Kitapevi, 2021. ISBN: 978-625-7399-21-0. Bölüm:12 |
11 | Nöromusküler hastalıklar ve rehabilitasyonu | -Karaduman A, Tunca Yılmaz Ö. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon-3. Ankara:Hipokrat Kitapevi.2016. ISBN:978-605-9160-26-1. Bölüm: 4 -Tarakçı E, Hüseyinsinoğlu EB. Nörolojik ve Nöroşirurjik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara: Hipokrat Kitapevi, 2021. ISBN: 978-625-7399-21-0. Bölüm:9 |
12 | Disk hernileri ve rehabilitasyonu | Tarakçı E, Hüseyinsinoğlu EB. Nörolojik ve Nöroşirurjik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara: Hipokrat Kitapevi, 2021. ISBN: 978-625-7399-21-0. Bölüm:14 |
13 | SAK, kafa travmaları, spinal ve intrakraniyal tümörler ve rehabilitasyonu | Karaduman A, Tunca Yılmaz Ö. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon-3. Ankara:Hipokrat Kitapevi, 2016. ISBN:978-605-9160-26-1. Bölüm: 7 -Tarakçı E, Hüseyinsinoğlu EB. Nörolojik ve Nöroşirurjik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara: Hipokrat Kitapevi, 2021. ISBN: 978-625-7399-21-0. Bölüm:13 |
14 | Spinal stabilizasyon ve egzersiz planlama | Karaduman A, Tunca Yılmaz Ö. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon-1. Hipokrat Kitapevi, Ankara. Bölüm: 10 ve 13, 2016. ISBN:978-605-9160-24-7 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
10
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
15
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
6
|
6
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
8
|
8
|
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak sağlık, hastalık ve engellilikte gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. |
X | ||||
2 | Sağlığı etkileyen unsurları tanımlama, formüle etme ve çözmeye yönelik analitik ve uygulama becerisi gösterir; klinik karar verme aşamasında kanıta dayalı yöntemleri belirler ve uygular. |
X | ||||
3 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi uygulamaları için gerekli olan cihaz, araç ve gereçleri, amaca uygun tedavi teknik ve modalitelerini, güncel bilişim ve rehabilitasyon teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisi gösterir. |
|||||
4 | Sağlık bilimlerinde kayıt tutma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve sunma becerisine sahiptir. |
|||||
5 | Bağımsız olarak ve sağlık ekibi içerisinde otonomi, iş birliği, etkin çalışabilme ve yönetim becerisi gösterir ve sorumluluk alabilir. |
|||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser; bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliğini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, bilimsel ve teknolojik güncel bilgi ve uygulamalara erişebilir. |
|||||
7 | Farklı sosyokültürel yapı, eğitim seviyesi, yaş ve engel düzeyine sahip bireyler/gruplar ile iletişim kurma ve bilgi aktarma becerisine sahiptir. |
|||||
8 | Fizyoterapi mesleği ve uygulamaları ile ilgili olarak hukuksal hak, düzenleme ve sorumluluklarını bilir, ulusal ve uluslararası mesleki platformda rol alır. |
|||||
9 | Sağlıkta kalite, hasta ve iş güvenliği ilkeleri, mesleki deontoloji ve etik prensipler çerçevesinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirme, kayıt etme ve arşivleme becerisine sahiptir. |
|||||
10 | Toplumun değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun yeni yaklaşımlar geliştirmek ve fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sağlık politikaları üretmek yoluyla toplum sağlığının iyileştirilmesine katkıda bulunur. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sağlık ekibi ve hastalar ile iletişim kurar ve klinik uygulamaları gerçekleştirir (B1 seviye). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Sağlıklı Yaş Alma Sempozyumu
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü moderatörlüğünde, Balçova Belediyesi işbirliğiyle 18-24 Mart Yaşlılar Haftası kapsamında Sağlıklı Yaş Alma
Bölümümüz Öğrencilerinden TÜBİTAK Projesi Başarısı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü öğrencilerimizden Seval Çevik'in proje yürütücüsü, İlknur Erak ve Kıvanç Vatansever'in proje ortakları
1. Sınıf Oryantasyon Etkinliği
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü 1. Sınıf öğrencilerimizle oryantasyon etkinliğimizi gerçekleştirdik. 2. ve 3. sınıf öğrencilerimizin katılımı
Engelleri ‘Sporla’ Aştılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), ‘Sporla Engelleri Aşıyoruz’ temasıyla düzenlediği Masa Tenisi Turnuvası’nda, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Tekerlekli Sandalye Masa Tenisi sporcularını konuk etti.
'Tenis'te Gurur Veren Başarı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Kadın Tenis Takımı, Manisa Celal Bayar Üniversitesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen Türkiye Üniversite Sporları Federasyonu Tenis Süper Ligi müsabakalarında
‘Eskrim’de Çifte Başarı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Eskrim Takımı, Ankara Üniversitesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen Unilig Eskrim Finalleri’ne damgasını vurdu. 3 kişiden oluşan İEÜ’lü ekip, büyük
MEME KANSERİ FARKINDALIK ETKİNLİĞİ
Meme Kanseri Farkındalık Ayı olan Ekim ayı kapsamında İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi ve Sağlık Kulübü öğrencileri ile Meme Kanseri Farkındalık
2022-2023 Akademik Yılı Sağlık Bilimleri Fakültesi Açılış Dersi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi 2022-2023 Akademik yılı Açılış Dersi 'Dokunmanın Gücü' başlıklı konuşması ile Prof. Dr. Sema Savcı'nın katkılarıyla gerçekleştirildi.