Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü

FTR 302 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Pediyatrik Rehabilitasyon
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FTR 302
Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı pediyatrik grupta rastlanan, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulanması gereken, özür ve engele neden olan hastalıkların değerlendirilmesinde ve tedavisinde kullanılan temel yöntemlerin öğretilmesi ve öğrencilere temel düzeyde uygulama becerisini kazandırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • pediyatrik rehabilitasyon kavramını ve kapsamını tanımlayabilecektir;
  • pediyatrik grupta fonksiyonel yetersizlik, özür ve engele neden olan durumları açıklayabilecektir;
  • alt motor nöron lezyonu olan çocuklarda fizyoterapi değerlendirmelerini uygulayabilecektir;
  • alt ve üst motor nöron lezyonu olan çocuklarda fizyoterapi rehabilitasyon programını uygulayabilecektir;
  • serebral palsili çocuklarda fizyoterapi değerlendirmelerini sayabilecektir;
  • serebral palsili çocuklarda fizyoterapi rehabilitasyon programı uygulayabilecektir;
  • tortikollis, doğumsal brakiyal pleksus yaralanmaları, riskli bebekler ve yaygın gelişimsel bozukluk gibi çocukluk çağında sık görülen diğer durumlarda uygun değerlendirmeleri ve fizyoterapi rehabilitasyon programını uygulayabilecektir
Ders Tanımı Bu ders; alt ve üst motor lezyonları, serebral palsi, tortikollis, doğumsal brakiyal pleksus yaralanmaları, riskli bebekler ve yaygın gelişimsel bozukluk gibi çocukluk çağında sık görülen hastalıkların fizyoterapi ve rehabilitasyonuna özgü değerlendirme ve tedavi uygulamalarını içerir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Pediyatrik rehabilitasyona giriş Gunel Mintaze Kerem, Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon 2017. ISBN 978-605-4949-88-5
2 Tipik nöromotor ve fonksiyonel gelişim Gunel Mintaze Kerem, Çocuklarda Tipik Motor ve Fonksiyonel Gelişim 2022 ISBN 978-625-7399-49-9
3 Riskli bebeklerde değerlendirme yöntemleri, erken fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları Gunel Mintaze Kerem, Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon 2017. ISBN 978-605-4949-88-5
4 Üst motor lezyonu olan çocuklarda değerlendirme yöntemleri Gunel Mintaze Kerem, Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon 2017. ISBN 978-605-4949-88-5
5 SP’ye giriş, SP nin nedenleri tipleri ve SP'li çocuklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları Gunel Mintaze Kerem, Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon 2017. ISBN 978-605-4949-88-5
6 SP’li bireylerde uzun dönemli takip ve fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları Gunel Mintaze Kerem, Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon 2017. ISBN 978-605-4949-88-5
7 Ara Sınav
8 Erişkin SPli bireylerde fizyoterapi ve rehabilitasyon, ortez uygulamaları, yardımcı cihaz ve ekipmanlar Gunel Mintaze Kerem, Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon 2017. ISBN 978-605-4949-88-5
9 Nöromusculer hastalıklarda genetik sınıflandırma Gunel Mintaze Kerem, Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon 2017. ISBN 978-605-4949-88-5
10 Musculer distrofiler klinik özellikleri ve değerlendirme ve fizyoterapi ve rehabilitasyon Gunel Mintaze Kerem, Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon 2017. ISBN 978-605-4949-88-5
11 SMA da değerlendirme ve fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları Gunel Mintaze Kerem, Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon 2017. ISBN 978-605-4949-88-5
12 Obstetrik brakial pleksus, torticollis, gelişimsel kalça çıkığı, spina bifida gibi problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon Gunel Mintaze Kerem, Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon 2017. ISBN 978-605-4949-88-5
13 Yaygın gelişimsel bozukluk, DIR Floortime ve Duyu bütünleme Gunel Mintaze Kerem, Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon 2017. ISBN 978-605-4949-88-5
14 Fizyoterapide güncel yaklaşımlar (sanal gerçeklik, hippoterapi ve aquaterapi) Gunel Mintaze Kerem, Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon 2017. ISBN 978-605-4949-88-5
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı
  • Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon 2017. Mintaze Kerem GÜNEL, ISBN 978-605-4949-88-5
  • Çocuklarda Tipik Motor ve Fonksiyonel Gelişim 2022 Mintaze Kerem GÜNEL,  ISBN 978-625-7399-49-9
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Riskli Bebeklerde Gelişimsel Erken Fizyoterapi ve Rehabilitasyon: Hacettepe Uygulamaları Akmer MUTLU, ISBN 978-625-7399-22-7

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
1
45
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
55
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
45
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
19
19
Final Sınavı
1
23
23
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak sağlık, hastalık ve engellilikte gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar.

X
2

Sağlığı etkileyen unsurları tanımlama, formüle etme ve çözmeye yönelik analitik ve uygulama becerisi gösterir; klinik karar verme aşamasında kanıta dayalı yöntemleri belirler ve uygular.

X
3

Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi uygulamaları için gerekli olan cihaz, araç ve gereçleri, amaca uygun tedavi teknik ve modalitelerini, güncel bilişim ve rehabilitasyon teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisi gösterir.

4

Sağlık bilimlerinde kayıt tutma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve sunma becerisine sahiptir.

X
5

Bağımsız olarak ve sağlık ekibi içerisinde otonomi, iş birliği, etkin çalışabilme ve yönetim becerisi gösterir ve sorumluluk alabilir.

6

Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser; bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliğini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, bilimsel ve teknolojik güncel bilgi ve uygulamalara erişebilir.

7

Farklı sosyokültürel yapı, eğitim seviyesi, yaş ve engel düzeyine sahip bireyler/gruplar ile iletişim kurma ve bilgi aktarma becerisine sahiptir.

8

Fizyoterapi mesleği ve uygulamaları ile ilgili olarak hukuksal hak, düzenleme ve sorumluluklarını bilir, ulusal ve uluslararası mesleki platformda rol alır.

9

Sağlıkta kalite, hasta ve iş güvenliği ilkeleri, mesleki deontoloji ve etik prensipler çerçevesinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirme, kayıt etme ve arşivleme becerisine sahiptir.

10

Toplumun değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun yeni yaklaşımlar geliştirmek ve fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sağlık politikaları üretmek yoluyla toplum sağlığının iyileştirilmesine katkıda bulunur.

11

Bir yabancı dili kullanarak sağlık ekibi ve hastalar ile iletişim kurar ve klinik uygulamaları gerçekleştirir (B1 seviye).

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.