Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü

FTR 310 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Su İçi Fizik Tedavi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FTR 310
Güz
1
2
2
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Problem çözme
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere suyun hidro-mekanik özelliklerini, daldırmanın fizyolojik etkilerini ve su içi fizik tedavi programlarının bilgisini aktarmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • suyun fludomekanik özelliklerini tanımlayabilecektir;
  • daldırmanın insan vücuduna olan etkisini tartışabilecektir;
  • su içi ve karada yapılan egzersizlerin karşılaştırabilecektir;
  • su içi özel teknikleri tanımlayabilecektir;
  • özel popülasyonlarda ve/veya tanıya özel su içi egzersiz programı planlayabilecektir;
  • havuz ortamının risk değerlendirmesini ve yönetimini ekip dahilinde düzenleyebilecektir.
Ders Tanımı Bu derste suyun tedavi amaçlı kullanılan akışkanlar mekaniği ve bunların farklı vücut sistemleri üzerindeki etkileri tartışılacaktır. Su içi özel tedavi teknikleri hakkında ve bu tekniklerin sağlıklı ve tanı almış bireylerde uygulamaları ele alınacaktır. Kara ve su içi fizik tedavi programları karşılaştırmalı olarak tartışılacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı Akışkanlar mekaniği Cole MD, Andrew J, Bruce E. Becker Comprehensive Aquatic Therapy ISBN-10: 0615365671. S: 1-19
2 Daldırmanın fizyolojik etkileri Cole MD, Andrew J, Bruce E. Becker Comprehensive Aquatic Therapy. S: 19-57
3 Daldırmanın fizyolojik etkileri Cole MD, Andrew J, Bruce E. Becker Comprehensive Aquatic Therapy. S: 19-57
4 Su içi tedavi risk değerlendirmesi Cole MD, Andrew J, Bruce E. Becker Comprehensive Aquatic Therapy. S: 57-73
5 Özel teknikler Halliwick Cole MD, Andrew J, Bruce E. Becker Comprehensive Aquatic Therapy. S:73-99
6 Özel teknikler Halliwick Cole MD, Andrew J, Bruce E. Becker Comprehensive Aquatic Therapy. S:73-99
7 Özel teknikler Bad Ragaz halka metodu Cole MD, Andrew J, Bruce E. Becker Comprehensive Aquatic Therapy. S: 99-115
8 Özel teknikler Ai Chi ve Watsu Cole MD, Andrew J, Bruce E. Becker Comprehensive Aquatic Therapy. S: 99-115
9 Ara Sınav
10 Su içi aerobik egzersiz Kevin E. Wilk The Use of Aquatics in Orthopedics and Sports Medicine Rehabilitation and Physical Conditioning ISBN-10: 1556429517
11 Özel gruplarda su içi fizik tedavi (Geriatri) Kevin E. Wilk The Use of Aquatics in Orthopedics and Sports Medicine Rehabilitation and Physical Conditioning ISBN-10: 1556429517
12 Özel gruplarda su içi fizik tedavi (Pediatri) Kevin E. Wilk The Use of Aquatics in Orthopedics and Sports Medicine Rehabilitation and Physical Conditioning ISBN-10: 1556429517
13 Özel gruplarda su içi fizik tedavi (Sporcu) Kevin E. Wilk The Use of Aquatics in Orthopedics and Sports Medicine Rehabilitation and Physical Conditioning ISBN-10: 1556429517
14 Özel gruplarda su içi fizik tedavi (nörolojik problemler) Kevin E. Wilk The Use of Aquatics in Orthopedics and Sports Medicine Rehabilitation and Physical Conditioning ISBN-10: 1556429517
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

  1.  Cole MD, Andrew J, Bruce E. Becker Comprehensive Aquatic Therapy, Washington State University Publishing, 2017 ISBN-10: 0615365671

  2. Kevin E. Wilk The Use of Aquatics in Orthopedics and Sports Medicine Rehabilitation and Physical Conditioning Slack Incorporated; 1st edition (July 1, 2013) ISBN-10: 1556429517

Önerilen Okumalar/Materyaller
  1. Aquatic Exercise for rehabilitation and training Lori Brody, Paula Geigle Human Kinetics, 2009, ISBN-10 ‏ : ‎ 073607130X
  2. Aquatic Exercise Therapy Andre Bates BSc PE AET and Norm Hanson BSc PT AET, Saunders, 1996, ISBN 10: 0721656811
  3. Aquatic Therapy Interventions and Applications Luis G. Vargas, Idyll Arbor 2004. ISBN-10: 1882883543.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
3
4
12
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
1
15
15
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak sağlık, hastalık ve engellilikte gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar.

2

Sağlığı etkileyen unsurları tanımlama, formüle etme ve çözmeye yönelik analitik ve uygulama becerisi gösterir; klinik karar verme aşamasında kanıta dayalı yöntemleri belirler ve uygular.

X
3

Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi uygulamaları için gerekli olan cihaz, araç ve gereçleri, amaca uygun tedavi teknik ve modalitelerini, güncel bilişim ve rehabilitasyon teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisi gösterir.

X
4

Sağlık bilimlerinde kayıt tutma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve sunma becerisine sahiptir.

5

Bağımsız olarak ve sağlık ekibi içerisinde otonomi, iş birliği, etkin çalışabilme ve yönetim becerisi gösterir ve sorumluluk alabilir.

6

Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser; bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliğini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, bilimsel ve teknolojik güncel bilgi ve uygulamalara erişebilir.

7

Farklı sosyokültürel yapı, eğitim seviyesi, yaş ve engel düzeyine sahip bireyler/gruplar ile iletişim kurma ve bilgi aktarma becerisine sahiptir.

8

Fizyoterapi mesleği ve uygulamaları ile ilgili olarak hukuksal hak, düzenleme ve sorumluluklarını bilir, ulusal ve uluslararası mesleki platformda rol alır.

9

Sağlıkta kalite, hasta ve iş güvenliği ilkeleri, mesleki deontoloji ve etik prensipler çerçevesinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirme, kayıt etme ve arşivleme becerisine sahiptir.

X
10

Toplumun değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun yeni yaklaşımlar geliştirmek ve fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sağlık politikaları üretmek yoluyla toplum sağlığının iyileştirilmesine katkıda bulunur.

11

Bir yabancı dili kullanarak sağlık ekibi ve hastalar ile iletişim kurar ve klinik uygulamaları gerçekleştirir (B1 seviye).

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.