Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü

FTR 312 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Kanıta Dayalı Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FTR 312
Bahar
3
0
3
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrenciye kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları konusunda bilgi ve kanıt düzeyi yüksek güncel literatüre erişim konusunda beceri kazandırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 1. kanıta dayalı çalışmaları tanımlayabilecektir;
  • 2. kanıta dayalı çalışma verilerini yorumlayabilecektir;
  • 3. kanıta dayalı çalışmanın nasıl planlandığını ve yapıldığını açıklayabilecektir;
  • 4. kanıt düzeyi yüksek bilgileri olgu çalışmalarında kullanabilecektir;
  • 5. kanıta dayalı güncel Türkçe ve İngilizce literatürü takip edebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders; fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışma,kanıt hiyerarşisi, limitasyonları, kanıtların değerlendirilmesi,kanıtların aranması, elektronik veri tabanları, fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri, kanıta dayalı çalışmalar, konularını kapsamaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve işleyişin açıklanması
2 Kanıta dayalı uygulamalar Practical Evidence Based Physiotherapy. Herbert R., Jamtvedt G. (Eds) Elsevier, Philadelphia, 2005, ISBN: 9780750688208 Herbert R., Jamtvedt G. (Eds). Practical Evidence Based Physiotherapy. Elsevier, Philadelphia, 2005. ISBN: 9780750688208
3 Araştırma yöntemleri Herbert R., Jamtvedt G. (Eds). Practical Evidence Based Physiotherapy. Elsevier, Philadelphia, 2005. ISBN: 9780750688208
4 Nitelikli araştırma makalesi nasıl yazılır? Akgül A, Birinci T, Sayin İ.(Eds). Nitelikli Bilimsel Araştırma Makalesi Nasıl Yazılır? IUC University Press İstanbul, 2023. E-ISBN: 9786057880413
5 Makalenin bileşenleri - Akgül A, Birinci T, Sayin İ.(Eds). Nitelikli Bilimsel Araştırma Makalesi Nasıl Yazılır? IUC University Press İstanbul, 2023. E-ISBN: 9786057880413 -Herbert R., Jamtvedt G. (Eds). Practical Evidence Based Physiotherapy. Elsevier, Philadelphia, 2005. ISBN: 9780750688208
6 Literatür tarama ve Consort -Pubmed, Web of science, scopus -Hammell K.W., Carpenter C. Qualitative Research in Evidence Based Rehabilitation. Churchill Livingstone, 2004. ISBN: 9780443072314
7 Ara sınav
8 Ortopedide kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon Hammell K.W., Carpenter C. Qualitative Research in Evidence Based Rehabilitation. Churchill Livingstone, 2004. ISBN: 9780443072314
9 Nörolojide kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon Hammell K.W., Carpenter C. Qualitative Research in Evidence Based Rehabilitation. Churchill Livingstone, 2004. ISBN: 9780443072314
10 Pediatride kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon Hammell K.W., Carpenter C. Qualitative Research in Evidence Based Rehabilitation. Churchill Livingstone, 2004. ISBN: 9780443072314
11 Sporcu sağlığında kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon Hammell K.W., Carpenter C. Qualitative Research in Evidence Based Rehabilitation. Churchill Livingstone, 2004. ISBN: 9780443072314
12 Kardiyopulmonerde kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon Hammell K.W., Carpenter C. Qualitative Research in Evidence Based Rehabilitation. Churchill Livingstone, 2004. ISBN: 9780443072314
13 Pelvik taban sağlığında kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon Hammell K.W., Carpenter C. Qualitative Research in Evidence Based Rehabilitation. Churchill Livingstone, 2004. ISBN: 9780443072314
14 Elektroterapi uygulamalarında kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon Hammell K.W., Carpenter C. Qualitative Research in Evidence Based Rehabilitation. Churchill Livingstone, 2004. ISBN: 9780443072314
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Herbert R., Jamtvedt G. (Eds). Practical Evidence Based Physiotherapy. Elsevier, Philadelphia, 2005. ISBN: 9780750688208

 

Hammell K.W., Carpenter C. Qualitative Research in Evidence Based Rehabilitation. Churchill Livingstone, 2004.  ISBN: 9780443072314

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
8
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
16
16
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak sağlık, hastalık ve engellilikte gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar.

2

Sağlığı etkileyen unsurları tanımlama, formüle etme ve çözmeye yönelik analitik ve uygulama becerisi gösterir; klinik karar verme aşamasında kanıta dayalı yöntemleri belirler ve uygular.

X
3

Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi uygulamaları için gerekli olan cihaz, araç ve gereçleri, amaca uygun tedavi teknik ve modalitelerini, güncel bilişim ve rehabilitasyon teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisi gösterir.

X
4

Sağlık bilimlerinde kayıt tutma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve sunma becerisine sahiptir.

X
5

Bağımsız olarak ve sağlık ekibi içerisinde otonomi, iş birliği, etkin çalışabilme ve yönetim becerisi gösterir ve sorumluluk alabilir.

6

Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser; bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliğini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, bilimsel ve teknolojik güncel bilgi ve uygulamalara erişebilir.

7

Farklı sosyokültürel yapı, eğitim seviyesi, yaş ve engel düzeyine sahip bireyler/gruplar ile iletişim kurma ve bilgi aktarma becerisine sahiptir.

8

Fizyoterapi mesleği ve uygulamaları ile ilgili olarak hukuksal hak, düzenleme ve sorumluluklarını bilir, ulusal ve uluslararası mesleki platformda rol alır.

9

Sağlıkta kalite, hasta ve iş güvenliği ilkeleri, mesleki deontoloji ve etik prensipler çerçevesinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirme, kayıt etme ve arşivleme becerisine sahiptir.

10

Toplumun değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun yeni yaklaşımlar geliştirmek ve fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sağlık politikaları üretmek yoluyla toplum sağlığının iyileştirilmesine katkıda bulunur.

11

Bir yabancı dili kullanarak sağlık ekibi ve hastalar ile iletişim kurar ve klinik uygulamaları gerçekleştirir (B1 seviye).

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.