SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
FTR 322 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Geriatrik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FTR 322
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrenciye yaşlanma ile vücut sistemlerinde oluşan değişiklikler, yaşlanma teorileri, yaş alma, yaşlılık ve sağlıklı yaşlanma ile ilgili kavramlar, geriatrik popülasyonda fiziksel aktivitenin özellikleri, sağlıklı ve tanı almış yaşlı bireylerde fizyoterapiye ait kapsamlı değerlendirme ve kanıta dayalı egzersiz programının özellikleri ve örnekleri ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrencilere geriatri kavramı, geriatrik rehabilitasyon ekibi ve fizyoterapistin rolü değerlendirilerek, yaşlanma teorileri, yaşlı populasyonun epidemiyolojik özellikleri, mortalite, morbidite nedenleri tartışılacaktır. Yaş almayla birlikte ortaya çıkan sistemsel değişiklikler aktarılarak patolojilere uygun fizyoterapi programının yanı sıra sağlıklı yaşlanma ve ileri yasta fiziksel aktiviteye uygun bireysel ve grup egzersizleri için gerekli olan değerlendirme ve egzersiz programlarının planlanması için kanıta dayalı uygulamalar ele alınacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Geriatri kavramı, yaşlanma teorileri | Dale A, Rita W. Guccione’s Geriatric Physical Therapy, 4th Edition, Mosby eBook |
3 | Yaş alma ile muskuloskeletal sistemde oluşan anatomik, fizyolojik ve fonksiyonda oluşan değişiklikler ve değerlendirmesi | Dale A, Rita W. Guccione’s Geriatric Physical Therapy, 4th Edition, Mosby eBook |
4 | Yaş alma ile muskuloskeletal sistemde oluşan anatomik, fizyolojik ve fonksiyonda değişiklikler için uygun egzersiz programlarının çizilmesi | Dale A, Rita W. Guccione’s Geriatric Physical Therapy, 4th Edition, Mosby eBook |
5 | Yaş alma ile kardiyopulmoner sistemde oluşan anatomik, fizyolojik ve fonksiyonda yaşa bağlı değişiklikler | Dale A, Rita W. Guccione’s Geriatric Physical Therapy, 4th Edition, Mosby eBook |
6 | Yaş alma ile kardiyopulmoner sistemde oluşan anatomik, fizyolojik ve fonksiyonda yaşa bağlı değişiklikler için uygun egzersiz programlarının çizilmesi | Dale A, Rita W. Guccione’s Geriatric Physical Therapy, 4th Edition, Mosby eBook |
7 | Yaş alma ile nörolojik sistemde oluşan anatomik, fizyolojik ve fonksiyonda yaşa bağlı değişiklikler | Dale A, Rita W. Guccione’s Geriatric Physical Therapy, 4th Edition, Mosby eBook |
8 | Yaş alma ile nörolojik sistemde oluşan anatomik, fizyolojik ve fonksiyonda yaşa bağlı değişiklikler için uygun egzersiz programlarının çizilmesi | Dale A, Rita W. Guccione’s Geriatric Physical Therapy, 4th Edition, Mosby eBook |
9 | Ara Sınav | Dale A, Rita W. Guccione’s Geriatric Physical Therapy, 4th Edition, Mosby eBook |
10 | Denge bozuklukları ve düşme, fonksiyona etkisi ve tedavide fizyoterapinin yeri | Dale A, Rita W. Guccione’s Geriatric Physical Therapy, 4th Edition, Mosby eBook |
11 | Denge bozuklukları ve düşme, fonksiyona etkisi ve tedavide fizyoterapinin yeri | Dale A, Rita W. Guccione’s Geriatric Physical Therapy, 4th Edition, Mosby eBook |
12 | Yaşlılarda kognitif performans, Depresyon, Demans, Alzheimer, fonksiyona etkisi ve tedavide fizyoterapinin yeri | Dale A, Rita W. Guccione’s Geriatric Physical Therapy, 4th Edition, Mosby eBook |
13 | Sağlıklı Yaşlanma ve fiziksel aktivite | Dale A, Rita W. Guccione’s Geriatric Physical Therapy, 4th Edition, Mosby eBook |
14 | Kırılganlık sendromu ve palyatif bakım | Dale A, Rita W. Guccione’s Geriatric Physical Therapy, 4th Edition, Mosby eBook |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Dale A, Rita W. Guccione’s Geriatric Physical Therapy, 4th Edition, Mosby eBook ISBN: 9780323072410 Hardcover ISBN: 9780323029483 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Jones GJ, Rose DJ. Physical Activitiy Instruction of Older Adults. Human Kinetics, 2005. ISBN-13: 978-0736045131 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
10
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
12
|
12
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
10
|
10
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
16
|
16
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak sağlık, hastalık ve engellilikte gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. |
X | ||||
2 | Sağlığı etkileyen unsurları tanımlama, formüle etme ve çözmeye yönelik analitik ve uygulama becerisi gösterir; klinik karar verme aşamasında kanıta dayalı yöntemleri belirler ve uygular. |
X | ||||
3 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi uygulamaları için gerekli olan cihaz, araç ve gereçleri, amaca uygun tedavi teknik ve modalitelerini, güncel bilişim ve rehabilitasyon teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisi gösterir. |
|||||
4 | Sağlık bilimlerinde kayıt tutma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve sunma becerisine sahiptir. |
|||||
5 | Bağımsız olarak ve sağlık ekibi içerisinde otonomi, iş birliği, etkin çalışabilme ve yönetim becerisi gösterir ve sorumluluk alabilir. |
|||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser; bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliğini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, bilimsel ve teknolojik güncel bilgi ve uygulamalara erişebilir. |
|||||
7 | Farklı sosyokültürel yapı, eğitim seviyesi, yaş ve engel düzeyine sahip bireyler/gruplar ile iletişim kurma ve bilgi aktarma becerisine sahiptir. |
|||||
8 | Fizyoterapi mesleği ve uygulamaları ile ilgili olarak hukuksal hak, düzenleme ve sorumluluklarını bilir, ulusal ve uluslararası mesleki platformda rol alır. |
|||||
9 | Sağlıkta kalite, hasta ve iş güvenliği ilkeleri, mesleki deontoloji ve etik prensipler çerçevesinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirme, kayıt etme ve arşivleme becerisine sahiptir. |
|||||
10 | Toplumun değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun yeni yaklaşımlar geliştirmek ve fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sağlık politikaları üretmek yoluyla toplum sağlığının iyileştirilmesine katkıda bulunur. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sağlık ekibi ve hastalar ile iletişim kurar ve klinik uygulamaları gerçekleştirir (B1 seviye). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Sağlıklı Yaş Alma Sempozyumu
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü moderatörlüğünde, Balçova Belediyesi işbirliğiyle 18-24 Mart Yaşlılar Haftası kapsamında Sağlıklı Yaş Alma
Bölümümüz Öğrencilerinden TÜBİTAK Projesi Başarısı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü öğrencilerimizden Seval Çevik'in proje yürütücüsü, İlknur Erak ve Kıvanç Vatansever'in proje ortakları
1. Sınıf Oryantasyon Etkinliği
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü 1. Sınıf öğrencilerimizle oryantasyon etkinliğimizi gerçekleştirdik. 2. ve 3. sınıf öğrencilerimizin katılımı
Engelleri ‘Sporla’ Aştılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), ‘Sporla Engelleri Aşıyoruz’ temasıyla düzenlediği Masa Tenisi Turnuvası’nda, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Tekerlekli Sandalye Masa Tenisi sporcularını konuk etti.
'Tenis'te Gurur Veren Başarı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Kadın Tenis Takımı, Manisa Celal Bayar Üniversitesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen Türkiye Üniversite Sporları Federasyonu Tenis Süper Ligi müsabakalarında
‘Eskrim’de Çifte Başarı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Eskrim Takımı, Ankara Üniversitesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen Unilig Eskrim Finalleri’ne damgasını vurdu. 3 kişiden oluşan İEÜ’lü ekip, büyük
MEME KANSERİ FARKINDALIK ETKİNLİĞİ
Meme Kanseri Farkındalık Ayı olan Ekim ayı kapsamında İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi ve Sağlık Kulübü öğrencileri ile Meme Kanseri Farkındalık
2022-2023 Akademik Yılı Sağlık Bilimleri Fakültesi Açılış Dersi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi 2022-2023 Akademik yılı Açılış Dersi 'Dokunmanın Gücü' başlıklı konuşması ile Prof. Dr. Sema Savcı'nın katkılarıyla gerçekleştirildi.