Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü

FTR 402 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Klinik Eğitim II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FTR 402
Bahar
2
16
10
14

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Karma
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrencilerin; pediyatrik rehabilitasyon, rehabilitasyonda protez-ortez ve spor fizyoterapisi alanlarında edindiği güncel kanıt temelli teorik bilgiyi klinik uygulamaya klinik etik ve disiplinlerarası çalışma prensipleri ve hasta güvenliği ve sağlıkta kalite standartlarını gözeterek entegre etmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • pediyatrik rehabilitasyon hastalarında ve ailelerinde gerekli değerlendirme ve tedavi uygulamalarını gerçekleştirerek sunabilecektir;
  • protez ve ortez rehabilitasyonuna ilişkin gerekli değerlendirme ve tedavi uygulamalarını gerçekleştirerek sunabilecektir;
  • sporcularda gerekli fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi uygulamalarını gerçekleştirerek sunabilecektir;
  • bağımsız olarak ve ekip içerisinde otonomi, iş birliği, etkin çalışabilme ve yönetim becerisi gösterebilecektir;
  • sağlıkta kalite, hasta ve iş güvenliği ilkeleri, mesleki deontoloji ve etik prensipler çerçevesinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirebilecektir;
  • hastalara ait bilgileri, değerlendirme ve tedavi raporlarını kayıt etme ve arşivleme becerisi gösterebilecektir;
  • klinik karar verme aşamasında kanıta dayalı yöntemleri belirleyip uygulayabilecektir;
  • farklı sosyokültürel yapı, eğitim seviyesi, yaş ve engel düzeyine sahip bireyler/gruplar ile etkin iletişim kurarak bilgi aktarabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders; pediyatrik, protez-ortez rehabilitasyonu ve spor fizyoterapisi alanında temel mesleki bilgileri, sağlıkta kalite ve etik prensipleri gözeterek yapılacak klinik uygulama ve olgu çalışmaları sunum ve tartışmalarını kapsar.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı ve Klinik Oryantasyon
2 Hasta Kayıt Tutma ve Dokümantasyonu Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği İlkeleri Osborne J.A. Documentation for Physical Therapist Practice: A Clinical Decision Making Approach. Jones & Barlett Learning, 2016. ISBN: 978-1284034226
3 Klinik Etik Prensipler Osborne J.A. Documentation for Physical Therapist Practice: A Clinical Decision Making Approach. Jones & Barlett Learning, 2016. ISBN: 978-1284034226
4 Hastane Yönetim ve Organizasyonu Osborne J.A. Documentation for Physical Therapist Practice: A Clinical Decision Making Approach. Jones & Barlett Learning, 2016. ISBN: 978-1284034226
5 Öğrenci Olgu Sunumları
6 Öğrenci Olgu Sunumları
7 Öğrenci Olgu Sunumları
8 Öğrenci Olgu Sunumları
9 Öğrenci Olgu Sunumları
10 Öğrenci Olgu Sunumları
11 Öğrenci Olgu Sunumları
12 Öğrenci Olgu Sunumları
13 Öğrenci Olgu Sunumları
14 Öğrenci Olgu Sunumları
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Osborne J.A. Documentation for Physical Therapist Practice: A Clinical Decision Making Approach. Jones & Barlett Learning, 2016. ISBN: 978-1284034226

Önerilen Okumalar/Materyaller
  1. Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı Sağlıkta Kalite Standartları Hastane. Mart 2016. ISBN: 978-975-590-558-7
  2. Canadian Physiotherapy Association. Position Statement Patient Safety 2007.https://physiotherapy.ca/sites/default/files/positionstatements/patient-safety_en.pdf

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
1
50
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
16
256
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
1
50
50
Ödev
1
20
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
420

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak sağlık, hastalık ve engellilikte gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar.

X
2

Sağlığı etkileyen unsurları tanımlama, formüle etme ve çözmeye yönelik analitik ve uygulama becerisi gösterir; klinik karar verme aşamasında kanıta dayalı yöntemleri belirler ve uygular.

X
3

Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi uygulamaları için gerekli olan cihaz, araç ve gereçleri, amaca uygun tedavi teknik ve modalitelerini, güncel bilişim ve rehabilitasyon teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisi gösterir.

X
4

Sağlık bilimlerinde kayıt tutma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve sunma becerisine sahiptir.

5

Bağımsız olarak ve sağlık ekibi içerisinde otonomi, iş birliği, etkin çalışabilme ve yönetim becerisi gösterir ve sorumluluk alabilir.

X
6

Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser; bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliğini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, bilimsel ve teknolojik güncel bilgi ve uygulamalara erişebilir.

7

Farklı sosyokültürel yapı, eğitim seviyesi, yaş ve engel düzeyine sahip bireyler/gruplar ile iletişim kurma ve bilgi aktarma becerisine sahiptir.

X
8

Fizyoterapi mesleği ve uygulamaları ile ilgili olarak hukuksal hak, düzenleme ve sorumluluklarını bilir, ulusal ve uluslararası mesleki platformda rol alır.

X
9

Sağlıkta kalite, hasta ve iş güvenliği ilkeleri, mesleki deontoloji ve etik prensipler çerçevesinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirme, kayıt etme ve arşivleme becerisine sahiptir.

X
10

Toplumun değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun yeni yaklaşımlar geliştirmek ve fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sağlık politikaları üretmek yoluyla toplum sağlığının iyileştirilmesine katkıda bulunur.

11

Bir yabancı dili kullanarak sağlık ekibi ve hastalar ile iletişim kurar ve klinik uygulamaları gerçekleştirir (B1 seviye).

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.