Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü

ING 206 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Klinik İngilizce II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ING 206
Bahar
2
2
3
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Soru & Cevap
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilerin sağlık alanına uygun İngilizce kullanarak, verilen görevlerdeki performanslarını iyileştirmeleri için gerekli becerileri kazandırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • sağlık çalışanları tarafından karşılaşılan etik ve ahlaki sorunları ayırt ederken hedef dilde fikir alışverişinde bulunabilecektir,
  • klinik karar verme sürecinde sağlık alanındaki uygulamaları sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecektir,
  • sağlık alanında yazılan akademik makalelerde alanlarıyla ilgili konu ve kelimeleri belirleyebilecektir,
  • sağlık değerlendirmelerini tamamlıyabilecektir,
  • hasta görüşmesi için gerekli formları hazırlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, sağlık alanındaki öğrencilerinin dinleme, okuma ve yazma alanındaki iletişim ve organizasyon becerilerini arttırarak gelişmekte olan İngilizce pratik dil becerilerini ilerletmelerine olanak vermek için tasarlanmıştır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Semptomlar - Küresel Bir Sorun : Astım Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol “English for Nursing 2“, Unite 4, s 32-33
2 Beden ve Hareket - Ödev 1 Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol, “English for Nursing 2”, Unite 4, s 34-35 Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 5, s 36-37
3 Beden ve Hareket - İyileşme için Egzersizler Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 5, s 38-42
4 İlaç - İlaç uygulama yolları ve formları - Ödev 2 Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 6, s44
5 Kişisel Bakım - Hasta Hijyeni - Yara Tedavisi - Quiz 1 Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 6, s44 Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol, “English for Nursing 2”, Unite 4, s48-51
6 Ödev 3
7 Ara Sınav
8 Uygulama 1
9 Hastane Ekibi - Hastaların hareket ettirilmesi ve taşınması Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 7, s 52-54
10 Eliminasyon - Diyare Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 7, 55-56
11 Yaşlıların iyileşmesi ve değerlendirilmesi - Ödev 5 Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 8, s 53
12 Yaşlıların iyileşmesi ve değerlendirilmesi - Dikiş alma - Hasta Taburcu Etme - Hasta Taburcu Planı Bethany Cagnol, Maria Spada Symonds, Ros Wright,” English for Nursing 1”, Unite 8, s 62 Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol, “English for Nursing 2”, Unite 8, s 62
13 Hasta Taburcu Etme - Reçetesiz İlaçlar - Ödev 6 Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol, “English for Nursing 2”, Unite 8, s 65
14 Uygulama 2
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

English for Nursing 1

Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol 

ISBN: 9781408269930

English for Nursing 2

Ros Wright/Maria Spada Symonds/Bethany Cagnol

ISBN:9781408269947

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
1
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
10
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
1
2
Portfolyo
0
Ödev
6
1
6
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
2
2
Final Sınavı
1
2
2
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak sağlık, hastalık ve engellilikte gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar.

2

Sağlığı etkileyen unsurları tanımlama, formüle etme ve çözmeye yönelik analitik ve uygulama becerisi gösterir; klinik karar verme aşamasında kanıta dayalı yöntemleri belirler ve uygular.

3

Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi uygulamaları için gerekli olan cihaz, araç ve gereçleri, amaca uygun tedavi teknik ve modalitelerini, güncel bilişim ve rehabilitasyon teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisi gösterir.

4

Sağlık bilimlerinde kayıt tutma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve sunma becerisine sahiptir.

5

Bağımsız olarak ve sağlık ekibi içerisinde otonomi, iş birliği, etkin çalışabilme ve yönetim becerisi gösterir ve sorumluluk alabilir.

6

Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser; bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliğini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, bilimsel ve teknolojik güncel bilgi ve uygulamalara erişebilir.

7

Farklı sosyokültürel yapı, eğitim seviyesi, yaş ve engel düzeyine sahip bireyler/gruplar ile iletişim kurma ve bilgi aktarma becerisine sahiptir.

8

Fizyoterapi mesleği ve uygulamaları ile ilgili olarak hukuksal hak, düzenleme ve sorumluluklarını bilir, ulusal ve uluslararası mesleki platformda rol alır.

9

Sağlıkta kalite, hasta ve iş güvenliği ilkeleri, mesleki deontoloji ve etik prensipler çerçevesinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirme, kayıt etme ve arşivleme becerisine sahiptir.

10

Toplumun değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun yeni yaklaşımlar geliştirmek ve fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sağlık politikaları üretmek yoluyla toplum sağlığının iyileştirilmesine katkıda bulunur.

11

Bir yabancı dili kullanarak sağlık ekibi ve hastalar ile iletişim kurar ve klinik uygulamaları gerçekleştirir (B1 seviye).

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.