Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü

ING 306 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Klinik İngilizce IV
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ING 306
Bahar
2
4
4
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Soru & Cevap
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Ders, öğrencilerin kendilerine verilen görevleri yerine getirirken sağlık alanına uygun İngilizce ile iletişim kurma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • mesleki terimleri sözlü olarak İngilizce açıklayabilecektir,
  • alana özgü konularda konuşurken ilgili İngilizce terimleri kullanabilecektir,
  • ders sırasında işlenen mesleki konularla ilgili sunumlar hazırlayabilecektir,
  • gerekli bilgileri alabilmek için hastayla sağlık durumları ile ilgili etkileşime girebilecektir,
  • alanla özgü İngilizce konuşmaları Türkçe’ye çevirebilecektir,
  • alanlarıyla ilgili metinlerde bulunan bilgileri özetleyebilecektir.
Ders Tanımı Ders sağlık alanındaki öğrencilerinin İngilizce mesleki iletişim düzeyini geliştirmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tıbbi Örnekler(numuneler) - Patoloji Raporu Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing, Intermediate CUP (2017)”, Unite 5, s 44-45
2 Tıbbi Örnekler(numuneler) - Patoloji Raporu - Ödev 1 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing, Intermediate CUP (2017)”, Unite 5, s 44-45
3 İlaçlar - İlaç Metabolizması Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing, Intermediate CUP (2017)”, Unite 6, s 50
4 İlaçlar - Reçete Tablosu - Ödev 2 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing, Intermediate CUP (2017)”, Unite 6, s 51
5 İntravenöz infüzyonlar - IV Reçete Tablosu - Quiz 1 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing, Intermediate CUP (2017)”, Unite 7, s 52
6 İntravenöz infüzyonlar - Sıvı Dengesi Tablosu - Ödev 3 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing, Intermediate CUP (2017)”, Unite 7, s 59
7 Ara sınav
8 Uygulama 1
9 Ameliyat Öncesi Hasta Değerlendirmesi - Ameliyat Öncesi Kontrol listesi - Ödev 4 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing, Intermediate CUP (2017)”, Unite 8 Pre-operative Checklist http://www.gwicu.com/Assets/Nursing%20Protocols/PreopNursingChecklist75-041.pdf
10 Ameliyat Öncesi Hasta Değerlendirmesi - Ağrı Değerlendirme Aracı Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing, Intermediate CUP (2017)”, Unite 8 Pain Assessment Tool https://www.verywellhealth.com/pain-scales-assessment-tools-4020329
11 Postoperatif Ağrı Yönetimi - Ağrı Değerlendirme Aracı - Ödev 5 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing, Intermediate CUP (2017)”, Unit Pain Assessment Tool https://www.verywellhealth.com/pain-scales-assessment-tools-4020329
12 Postoperatif Ağrı Yönetimi - Taburcu Planlama Formları Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing, Intermediate CUP (2017)”, Unit 9-10 Discharge planning forms https://www.medicare.gov/Pubs/pdf/11376-discharge-planning-checklist.pdf
13 Taburcu Planlama Formları - Ödev 6 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing, Intermediate CUP (2017)”, Unit 10 Discharge planning forms https://www.medicare.gov/Pubs/pdf/11376-discharge-planning-checklist.pdf
14 Taburcu Planlama - Quiz 2 - Uygulama 2 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing, Intermediate CUP (2017)”, Unit 10
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Cambridge English for Nursing Intermediate (2017) CUP

Virginia Allum & Patricia McGarr intermediate

ISBN 978-0-521-71540-9

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
1
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
10
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
4
64
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
4
8
Portfolyo
0
Ödev
6
2
12
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Final Sınavı
1
10
10
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak sağlık, hastalık ve engellilikte gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar.

2

Sağlığı etkileyen unsurları tanımlama, formüle etme ve çözmeye yönelik analitik ve uygulama becerisi gösterir; klinik karar verme aşamasında kanıta dayalı yöntemleri belirler ve uygular.

3

Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi uygulamaları için gerekli olan cihaz, araç ve gereçleri, amaca uygun tedavi teknik ve modalitelerini, güncel bilişim ve rehabilitasyon teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisi gösterir.

4

Sağlık bilimlerinde kayıt tutma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve sunma becerisine sahiptir.

5

Bağımsız olarak ve sağlık ekibi içerisinde otonomi, iş birliği, etkin çalışabilme ve yönetim becerisi gösterir ve sorumluluk alabilir.

6

Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser; bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliğini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, bilimsel ve teknolojik güncel bilgi ve uygulamalara erişebilir.

7

Farklı sosyokültürel yapı, eğitim seviyesi, yaş ve engel düzeyine sahip bireyler/gruplar ile iletişim kurma ve bilgi aktarma becerisine sahiptir.

8

Fizyoterapi mesleği ve uygulamaları ile ilgili olarak hukuksal hak, düzenleme ve sorumluluklarını bilir, ulusal ve uluslararası mesleki platformda rol alır.

9

Sağlıkta kalite, hasta ve iş güvenliği ilkeleri, mesleki deontoloji ve etik prensipler çerçevesinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirme, kayıt etme ve arşivleme becerisine sahiptir.

10

Toplumun değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun yeni yaklaşımlar geliştirmek ve fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sağlık politikaları üretmek yoluyla toplum sağlığının iyileştirilmesine katkıda bulunur.

11

Bir yabancı dili kullanarak sağlık ekibi ve hastalar ile iletişim kurar ve klinik uygulamaları gerçekleştirir (B1 seviye).

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.