Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü

ING 406 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Klinik İngilizce VI
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ING 406
Bahar
2
4
4
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders sağlık bilimleri öğrencilerinin sağlık alanı bağlamında profesyonel bir yazma düzeyi geliştirmelerine; hastaların öyküsünü ve bulgularını belgelemelerine ve açıklamalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • vaka notlarındaki bilgileri kullanarak hastanın iyileşmesine destek olması için başka bir departmana istek mektubu yazabilecektir,
  • hasta sevk kağıdı ve taburcu kağıdı yazabilecektir,
  • gerekli bilgileri hastadan alarak formları doldurabilecektir,
  • mesleki terimleri yazılı olarak açıklayabilecektir,
  • yazılı belgeleri Türkçe’ye çevirebilecekltir,
  • hastanın hastalık öyküsü ve bulguları hakkında hazırlanmış sunumlar yapabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, sağlık bilimleri öğrencilerinin hastaların geçmişini ve bulgularını sağlık bağlamında etkili ve profesyonel bir şekilde yazarak belgelemelerini ve açıklamalarını sağlamak için tasarlanmıştır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kişisel Hijyen Asistanı Adrienne Harrison ELI ESP Series, “Flash on English for Nursing”, Unit 9
2 Kişisel Hijyen Asistanı - Diyet ve Beslenme - Vaka Çalışması 1 - Ödev 1 Adrienne Harrison ELI ESP Series, “Flash on English for Nursing”, Unit 9-10 Vaka Çalışması 1
3 Diyet ve Beslenme - Solunum Bakımı Adrienne Harrison ELI ESP Series, “Flash on English for Nursing”, Unit 10-11
4 Solunum Bakımı - Yara Bakımı Adrienne Harrison ELI ESP Series, “Flash on English for Nursing”, Unit 11-12
5 Yara Bakımı - Ödev 2 - Vaka Çalışması 2 Adrienne Harrison ELI ESP Series, “Flash on English for Nursing”, Unit 12 Vaka Çalışması 2 https://www.colleaga.org/article/wound-care-patient-case-studies
6 Uygulama 1
7 Quiz 1 - OET deneme 1
8 Ara sınav
9 İlaç Uygulama - Ödev 3 Adrienne Harrison ELI ESP Series, “Flash on English for Nursing”, Unit 12
10 İlaç Uygulama - Geriatrik Hasta - Vaka Çalışması 3 Adrienne Harrison ELI ESP Series, “Flash on English for Nursing”, Unit 13-14 Vaka Çalışması 3 https://www.nso.com/Learning/Artifacts/Legal-Cases/medication-administration-error-and-failure-to-monitor
11 Geriatrik Hasta - Ödev 4 - Vaka Çalışması 4 Adrienne Harrison ELI ESP Series, “Flash on English for Nursing”, Unit 14 Vaka Çalışması 4 https://libraryguides.neomed.edu/c.php?g=324101&p=2172129
12 Diabetik Hasta - Quiz 2 - Ödev 5 - Vaka Çalışması 5 Adrienne Harrison ELI ESP Series, “Flash on English for Nursing”, Unit 15 Vaka Çalışması 5 https://clinical.diabetesjournals.org/content/20/4/202
13 Uygulama 2
14 Ödev 6 - OET deneme 2 - Vaka Çalışması 6
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Flash on English for Nursing –Adrienne Harrison ELI ESP Series

ISBN 978-88-536-2177-1

Önerilen Okumalar/Materyaller

Professional English in use CUP, Eric H. Glendinning,Ron Howard

ISBN 978-0-521-68-201-5

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
1
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
10
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
6
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
4
64
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
1
2
Portfolyo
0
Ödev
6
1
6
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
1
1
Final Sınavı
1
1
1
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak sağlık, hastalık ve engellilikte gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar.

2

Sağlığı etkileyen unsurları tanımlama, formüle etme ve çözmeye yönelik analitik ve uygulama becerisi gösterir; klinik karar verme aşamasında kanıta dayalı yöntemleri belirler ve uygular.

3

Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi uygulamaları için gerekli olan cihaz, araç ve gereçleri, amaca uygun tedavi teknik ve modalitelerini, güncel bilişim ve rehabilitasyon teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisi gösterir.

4

Sağlık bilimlerinde kayıt tutma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve sunma becerisine sahiptir.

5

Bağımsız olarak ve sağlık ekibi içerisinde otonomi, iş birliği, etkin çalışabilme ve yönetim becerisi gösterir ve sorumluluk alabilir.

6

Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser; bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliğini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, bilimsel ve teknolojik güncel bilgi ve uygulamalara erişebilir.

7

Farklı sosyokültürel yapı, eğitim seviyesi, yaş ve engel düzeyine sahip bireyler/gruplar ile iletişim kurma ve bilgi aktarma becerisine sahiptir.

8

Fizyoterapi mesleği ve uygulamaları ile ilgili olarak hukuksal hak, düzenleme ve sorumluluklarını bilir, ulusal ve uluslararası mesleki platformda rol alır.

9

Sağlıkta kalite, hasta ve iş güvenliği ilkeleri, mesleki deontoloji ve etik prensipler çerçevesinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirme, kayıt etme ve arşivleme becerisine sahiptir.

10

Toplumun değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun yeni yaklaşımlar geliştirmek ve fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sağlık politikaları üretmek yoluyla toplum sağlığının iyileştirilmesine katkıda bulunur.

11

Bir yabancı dili kullanarak sağlık ekibi ve hastalar ile iletişim kurar ve klinik uygulamaları gerçekleştirir (B1 seviye).

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.